Cikolatali "Super" Kek II

Daha once bir cikolatali "super" kek yapmistim. Cok lezzetli birseydi. Tarif etmek mumkun degil. Ikinci cikolatali "super" kek ise ondan daha guzel oldu sanki! Tadi muhtesemdi, bal oglan dahil yiyen herkes bayildi. Acikcasi bu kadar guzel bir sonuc beklemiyordum.

Cikolata dedigin zaman benim icin akan sular durur. Ne olursa olsun, hangi sekil, kivam artik daha ne varsa herzaman guzel olur. Bal oglaninda tatli ile arasi pek iyi degildir, ama cikolata olunca is degisiyor:) Anasinin oglu ne diyeyim!







































Malzeme:

-170gr tuzsuz tereyag
-182 gr seker
-3 yumurta
-175 gr un
-3 yemek kasigi kakao
-1 cay kasigi kabartma tozu
-3 yemek kasigi vanilya sekeri (eger vanilya sekeri kullanacaksaniz bu miktar yukaridaki sekere dahil etmeniz gerekiyor, yani sekeri miktari vanilya sekeri dahil 182 gr gecmeyecek. Eger vanilin kullanacaksaniz 1 paket yeterli. Vanilya ekstrakt icin 1 tatli kasigi yeterlidir.)
-5 damla badem esansi


Yapilisi:

-Oda sicakligindaki tereyagi ve sekeri cirpin (vanilya sekeri dahil). Puruzsuz kalin krema kivama gelene kadar cirpin.

-Yumurtalari birer birer ekleyin. Ilk yumurta yag karisimda tamamen kaybolmasi gerekiyor. Ondan sonra ikinci ve ucuncu yumurtayi ekleyin.

-Badem esansini ekleyin.

-Un, kabartma tozu, kakao derin bir kaba eleyin. Bu karisimi yag karisimina ekleyin ve spatula yardimi ile karistirin. Uzun karistirmaya gerek yok.

-20cm lik kalibi yaglayim hazirlanmis olan kek hamurunu icine dokun.

-Onceden 175C isitilmis firinda yaklasik 40 - 45 dakika pisirin. 35 dakikadan sonra kurdan testi yapmanizi tavsiye ediyorum.

-Pismis olan keki sogmaya birakin.






































Krema icin malzeme:

-200 gram bitter yada sutlu cikolata
-100 gram tereyag
-50ml krema

Yapilisi:

-Cikolata, tereyagi ve kremayi au bain marie usulu eritin ve karistirin.

*Au bain-marie usulu: Tencereye kaynar su koyduktan sonra ustune isiya dayanikli bir derin kab koyun. Dikkat edin, koydugunuz kab kesinikle su ile temas etmemeli. Su kaynamaya baslayinca ocagin altini kisin (buharin isisi yeterli). Cikolata eriyene kadar bekletin, spatula yardimi ile karistirin.




Sogmus olan keki iki ye bolun ve hazirlamis oldugumuz kremanin yarisini ilk kata dokun ve paylastirin. Ikinci kati ustune kapatin ve ustunu diger kalan krema ile kaplayin. Buzdolabinda sogmaya birakin 1-2 saat ondan sonra servis yapin. Kek'e renk katmak icin her dilimin ustune birer bonibon koydum.

Yorumlar

  1. Selmacım ellerine sağlık muhteşem bir kek olmuş tam benlik:))Öpüyorum

    YanıtlaSil
  2. wowwww,hakikaten süper olmuş,ne güzel kabarmış,ne çekici duruyor..Ellerine,emeğine sağlık..Afiyet olsun gülüm..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. yaparım ben bunu yav bayıla bayıla..Ellerine sağlık.Ben dr outker badem esansı aldım ama çok acı ve keskin geldi bana siz ne kulanıyorsunuz sorabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  4. Selma kek enfes duruyor,tam ılık iken tüketmelik, mis kokuyordur... Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  5. Çikolata diyince benim için de öyle valla, hafta sonu iki çeşit muffin yaptım ikisi de illa çikolatalıydı.

    YanıtlaSil
  6. bu kek yapılacak illa ki:)) o kadar güzel ki madem bal oğlan da sevmiş benim bızdık da bayılır. eline sağlık

    YanıtlaSil
  7. peki ilk soru gelsin:) bunu pyrex kapta yapsam ortadan bölmem zor olacak. sadece üstüne yarım ölçü yapsam sosu nasıl olur sence?

    YanıtlaSil
  8. Görünüsü kesinlikle süoer. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. Çikolata canavarı olarak ağzımın suları aktı:)) nasıl güzel gözüküyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. mükemmelll...
    gerçektende nefis olmuş
    canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. nefis bir kek olmuş
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. valla görüntü ye beni diye bağırıyor:))
    ellerinize sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Şuan ihtiyacım olan kek:)
    Ellerine sağlık.Çıkolata içinde pişmemiş brownideki gibi tam kremalı kek kıvamı olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Selma'cığım,gönlü güzel arkadaşım.
    Süper ötesi görünüyor bu kek hakikaten! :)
    Bal oğlana da,sizlere de şifa olsun inşaAllah..
    Ellerine sağlık,mutlu haftalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık harika görünüyor ben bir dilim yedim gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  16. dikkat ! üçüncü kez yaptığında çok daha süper olabilir :) Ellerine sağlık nefis görünüyor bence de

    YanıtlaSil
  17. ımmm enfes görünüyor...

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş:)afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  19. Ben diyorum ki, bugün düş bahçelerimde gezerken heralde bu keke rastlarım hep.

    YanıtlaSil
  20. Yazına aynen katılıyorum !
    Çikolatalı kekin lezzeti o ganaj kesinlikle harika!
    görüntüden anlaşılıyor!

    ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. görüntü muhteşem.. ne diyebilirim ki... nutkum tutuldu :)

    YanıtlaSil
  22. selma çikolata yazınca başlıkta gerisinde süper gelmese de olur benim için:) çikolata aşığı olarak.off o nasıl bir resimdir.şu saatte mutfağa girmemek için zor duruyorum.
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  23. Ben de bobonlu istiyoruumm :)
    Ilk firsatta denencek ins.Ellerine saglik cnm,hem anlatman hemde resim ne kadar muhtesem bir kek oldugunu söylüyor :)

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  24. Ellerine saglik canim nefis omus öptüm hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  25. Ellerine saglik sevgili Selma, nefis olmustur eminim goruntusu gibi, sizlere afiyet olsun.

    Sevgilerimi gonderiyorum...

    YanıtlaSil
  26. Bu kasvetli ve soğuk İstanbul havasında bu kek nasıl da güzel yenir ve insan nasıl mutluluk dolar. Tam öğlen vakti fotoğrafa kilitlenip kaldım harika birşey olmuş bu ellerine sağlık canım.Bal oğlana afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  27. Ama cok güzel görünüyor bu kek... Dedigin gibi "SÜPERRR"... Ellerine saglik arkadasim... Bak canim cekti simdi...

    YanıtlaSil
  28. 2xsüper!!!!
    selmacımm az evvel sevgili disalin bloğundaydım susam sokağında bir süper selma varmış bana okumayı öğreten program olsa da hatırlayamadım aklımdaki tek süper selma sensinn harika birşey buu:))

    YanıtlaSil
  29. Biliyor musun, şuan bu kek yapılmış önümde, tabağımda olmadığı için ağlayabilirim :)
    O derece canım çekti, o derece aşık oldum görüntüye :)
    Gerçekten ağlayasım geldi :D Böyle istediğim anında olmayınca küçük çocuk gibi tepinesim geliyor.
    Ellerine sağlık valla, çok hoş çok leziz çok tatlı çok çok çokk güzel görünüyor :))

    YanıtlaSil
  30. Canım,
    ellerine sağlık. Muhteşem olmuş. Görsel şenlik. Bakmaya doyamadım.
    Nefis kabarmış. Maaşallah diyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  31. Benim favorim krsinlikle çikolatalı kekdir.Hele süperse ne denebilir ki:)
    Ellerinize sağlık,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Görüntü gel beni ye diyor:)
    Ellerinize sağlık lezzetin mükemmel olduğu görüntüsünden belli
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  33. Selmacimmm canimmm harika gorunuyor. AFiyet, sifa olsun. Fotograflar da cok guzel olmus. Ellerine saglik canim. Huzurlu ve saglikli gunler.Sevgi ve muhabbetle.

    YanıtlaSil
  34. Canım ellerine sağlık.Tek kelimeyle harika.Çok güzel görünüyor..Sevgiler bıraktım..

    YanıtlaSil
  35. Çikolatalı kek deyince akan sular durur benim için. Bir de arasında kreması var bunun. Neler yapmışsın Selmacım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  36. İnanılmaz görünüyor, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  37. Tatlı krizimin tavan yaptığı ve bol çikolatalı ne yapabilirim diye dört döndüğüm bir anda, tarifiniz ilaç gibi geldi.
    Üşenmezsem hemen yapmak istiyorum İnşaAllah.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  38. Ellerine sağlık,en kısa zamanda denemek isterim...

    YanıtlaSil
  39. çok güzel görünüyor ama mutfak terazim yok ve 170 gr un ve 182 gr şekeri nasıl ayarlarım bilemedim, bardakla v.s ölçü verebilir misiniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi