Swiss Buttercream

Merhaba arkadaslar,

Uzun zamandir swiss buttercream nasil yapilir sizlerle paylasmak istiyordum, kismet bu güneymis. Bugune kadar butun pastalarimi swiss buttercream ile kapladim. Tahminim toplam iki yada uc pastam ganajli oldu. Seker hamurlu pasta yapan arkadaslarim bilir, hamuru kaplamadan once pastayi "birsey" ile sivaman gerek. Bu genel olarak ganaj ile yapilir (sivi krema & cikolata). Buttercream ganaj icin bir alternatiftir, ozellikle meyveli pastalar icin. Buttercream icin farkli tarifler vardir. Temel malzeme ise tereyag & pudra sekeridir. Benim paylasacağim olan tarif farklidir.
Tabiki en güzel buttercreami yapabilmek icin cok tarif denedim, cok ugrastim, vakit harcadim. Yag tadi cok belirgin oluyordu, yada icindeki pudra sekeri erimiyordu putur putur oluyordu. Benim aradigim buttercream ipek gibi olmaliydi. Tahmin edebileceginiz gibi o tarifi buldum. Tariflede bitmiyor is, puf noktalara dikkat etmek gerekiyor.

Bu buttercream ipek gibi oluyor, o kadar güzelki tadi. Annem asla kati yağ yemez, ama o bile seviyor bu buttercreami:)


Gecelim tarife:

-200 gr yumurta beyazi
-400 gr seker
-600 gr oda sicakliğinda tuzsuz tereyag

vanilya
yada herhangi baska bir esans (badem, limon, cilek vs)
ve arzuya gore gida boyasi



  


Asagidaki fotograftaki gibi olmali yumarta beyazinin kivami. Ocakta cok iyi cirparak sekeri erittikten sonra mikerle en yaksek ayarda cirpaniz gerekiyor. Kivama geldikten sonra soğmasini beklemeniz gerekiyor cunku yag eriyip gider ve sivi olur buttercream.






Yorumlar

  1. Merhaba
    Merak ettiğim bir konu var buttercream ile çiçek yapıyorlar ve bu çiçekler bir süre sonra kuruyor sanırım tarif aynı mı yoksa özel bir tarif var mı onun için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurumuyor aslinda, pasta buzdolabinda beklediğinde tabiki sertlesiyor tereyag gibi. Dolaptan cikardiğiniz zaman bir muddet sonra yumusak oluyor. Gumpaste ile yapilan cicekler kuruyor ve sert kaliyor. Tylose karisik sekerhamurudur o.

      Sil
  2. Merhaba
    Merak ettiğim bir konu var buttercream ile çiçek yapıyorlar ve bu çiçekler bir süre sonra kuruyor sanırım tarif aynı mı yoksa özel bir tarif var mı onun için..

    YanıtlaSil
  3. ben pastaları şeker hamurundan önce ganaj ile kaplıyorum ama beyaz kremalılar için ganaj uygun olmuyor. Buttercream ile kaplarsam da sıcak ortamda erir mi diye korkuyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sicak ortamlarda erime yapabilir. Servis yapilmadan 15 dakika once cikarmanizi tavsiye ederim. Eger cok sicaksa ortam,

      Sil
  4. Merhaba ben bu tarifi seker hamuru ile kaplamadan once kullanabilir miyim aynı ganaj gibi katilisiyo degil mi

    YanıtlaSil
  5. Merhaba tatilinizi yaptım tereyağını koyduktan sonra bozulur gibi oldu kesik süt gibi ilk denemem olmadı maalesef ikincide hızlı çırptıktan sonra oldu hemen dolaba koydum sizinki gibi katı değildi ama yinede akışkan değildi benim sorum dolaptan çıktıktan sonra bekleticekmiyiz saklama koşulları ve puf noktalarını söylerseniz çok memnun olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastayi kesmeden 15 dakika onceden buzdolabindan cikarip servis yapmanizi tavsiye ederim. Sicak havalarda erime yapabilir.

      Sil
  6. Merhabalar bende onlarca kez denedim buttercream fakat şekeri hiç erimesi yarın sizin tarifinizi deneyeceğim. Merak ettiğim bir nokta var dolapta kaç gün bozulmadan duruyor ve hazır bekletip istediğimiz zaman kullanabiliyormuyuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben porsiyonlara ayirip derin dondurucuda sakliyorum. Lazim oldugunda iyice cozuldukten sonra yuksek hizla mikserle cirpiyorum kullaniyorum. Buzdolabinda en fazla 3 gun.

      Sil
  7. Selam ben meyveli pastalari bu krema ile sivarsak sonra da seker hamuru ile kaplarsak sorun olmaz degilmi ( meyveli pasta larin ganagi nasil olur) hâtif bir krema midir bu tarif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meyveli pastaya en cok yakisan buttercreamdir bana sorarsaniz. Ganaj icin en guzel alternatif.

      Sil
  8. Buttercream yaparken renklendirmek için hangi tip gıda boyası kullanmalıyız ? Jel boya mı ? Toz boya mı ? Yoksa çikolata için kullanılan yağ bazlı boya mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep jel boya kullaniyorum, Wilton marka yada Americolor.

      Sil
  9. Bu tariften ne kadar çıkıyor ben cupcake süslemek için kullanmak istiyorum tahminen kaç tane süsleyebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifteki miktar cupcake suslemek icin cok. tavsiyem tarifi 3e bolmeniz.

      Sil
  10. 200 gr yumurta beyazı ortalama kaç yumurtaya denk geliyor

    YanıtlaSil
  11. Merhaba tarifinizi aynen denedim fakat yumurta akı ve margarin birleşmedi ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Margarin oda sicakliginda olmasi cok onemli. Sanirim burada hata yaptiniz.

      Sil
  12. Çatlakkurabiye firini10 Nisan, 2021 07:45

    Çok tesekkür ederim açıklayıcı ve anlaşılır tarifiniz emeğiniz için 💕

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi