Vanilya Sekeri Nasil Yapilir?

Simdi Turkiyede ne kadar kolay vanilya bulmak bilmiyorum ama, ben vanilya cubuklarini kesfettigimden beri asigim onlara:)

Blogum sayesinde o kadar cok yeni seyler ogrendimki. Onlardan biri iste vanilya. Bunca zaman vanilin ile kendimi nasil kandirmisim hayret ediyorum. Artik kendim vanilya sekeri yapiyorum. Jamie Oliver'dan aldigim bu fikir cok hosuma gitti. O kadar kolayki arkadaslar, denemenizi siddetle tavsiye ediyorum. Bakin bir daha vanilini adam yerine koyuyormusunuz:)







































Malzeme:

-200 gram seker
-1 vanilya cubugu

Yapilisi:


1.Vanilya cubuguna bicak yardimi ile bir cizik atin ve icindeki siyah cekirdekleri cikarin. Siyah kum gibidir.


2.Cekirdekleri sekere ekleyin ve kasik yardimi ile iyi karistirin ve tane tane olmalarini saglayin.





















3.Cubuklari da parcalar haline bolun ve sekere ekleyin. Temiz bir cam kavanoza doldurun ve en az 1 hafta bekletin. Beklettikce daha da guzel olacak vanilya sekeri!



















*Not: Icindeki cekirdekleri kullanmak zorunda degilsiniz. Kullandiginiz vanilya cubuklarini atmayip bu sekilde degerlendirebilirsiniz.

Yorumlar

  1. a hemde çok basitmiş :)

    aktarlarda filan bulunur dimi bu vanilya şekeri?

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler, gerçekten kolaymış, hiç bilmiyordum, öğrenmiş oldum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Artık marketlerde bile bulunuyor ama hiç kullanmadım ama bu yazıdan sonra almazsam olmaz. Tavsiye için teşekkür ediyorum ve bloğuma bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Selma'cığım süpersin :) Ama nereden bulmalı bu çubukları... Mısır çarşısında varmıdır acaba. Gerçekten vanilinlerden 2-3 tane koymadı mı güzel olmuyor tatlılar.

    YanıtlaSil
  5. Hmmm
    İlginç fikir, denemekte fayda var. Peki bu bekletme süresinden sonra çubuklar çıkacakmı şekerin içerisinden, uzun süre kullanılmak üzere saklanabiliyormu bu şekilde merak ettim şimdi...

    YanıtlaSil
  6. güzel bir bilgi oldu.sağolasın canım...sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Siddetle tavsiyenize ben de kesinlikle uyacagim... Gercekten cok ama cok tesekkürler bu tarif icin... Pazartesi ilk isim vanilya cubugu alip bunu denemek olacak... Sagolun, varolun... Sevgilerimle.. Filiz

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir fikir, denemeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Deafmute - Kabuklari seker bitene kadar kavanozun icinde birakin. Bu sekeri uzun bir sure saklayabilirsiniz, yeterki hava almasin.

    Deneyecek olan arkadaslar, mutlaka sonucu bana bildirin. Bakalim sizde benim kadar begenecekmisiniz. Merak ediyorum:)

    Degerli yorumlariniz icin tesekkurler, Hollandadan sevgiler!

    YanıtlaSil
  10. Estergonyesil - Sorun nedir acaba, bilemiyorum? Ama ben sizi takibe aldim:)

    YanıtlaSil
  11. hmmm çok basitmiş gerçektenn ama önce vanilya çubuğu almamız lazım:))) keşfe çıkılacakk:))

    YanıtlaSil
  12. vanilya şekeri ne kolaymış..ben zaten kullanmıyorum vanilini, ABD'den gelen bir arkadaşım iki şişe vanilya extrac aldı bana :) ama vanilya çubuklarımı bu şekilde kullanacağım sevdim bu fikri.çok teşekkürler canım

    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Zehra - Annemde bana Bali'den (Endonezya) getirmisti vanilya extract. Bitmek uzere. Kullandigin cubuklari atmayip seker dolu bir kavanoza koysanda olur, yani cekirdeklerini koymak zorunda degilsin. Ben tadi daha yogun olsun diye ekledim cekirdeklerini.

    YanıtlaSil
  14. Canımsın biz buralarda alışkınız hep paket olarak tüketiyoruz vanilyayı.Böyle daha kokulu olur eminim.Ellerine sağlık çok iyi fikir...

    YanıtlaSil
  15. çubuk halinde hiç görmemiştim harikasın,
    fırında karnıbaharı yapacakmışsın biz perhizde olduğumuz için yağ kullanmadım ama siz yağ da ilave edin, selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Bunu yapmalı mutlaka! Önerin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Selma ne iyi düşünmüşsün bize de fikir oldu..tşkler

    YanıtlaSil
  18. Canım türkiye de büyük marketlerde bulunuyor sadece belki istanbulda pastanelerdede olabilir ama metro marketlerde kesin görmüştüm. Epeyde pahalı..:(

    iyi haftalar sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Süper çok beğendim tarifi:)derhal deneyeceğim canım,paylaşımına çok teşekkürler.kullanma oranını yazmamışsın ölçüsü nedir acaba sayfana yazarsan sevinirim canım.öpüyorum..

    YanıtlaSil
  20. Rumma - Turkiyede 1 vanilya cubugu ne kadar biliyormusunuz? Cok merak ettim dogrusu. Bizim buradada pahali, o yuzden vanilya cubuklarini kullandiktan sonra cope atip ziyan olacagina, sekere koyup degerlendirebiliriz. Fikir olarak paylasmak istedim, aranizda vanilya cubuklari kullanan var biliyorum. 1 tane cubuk alip 200 - 250 gram seker baya uzun zaman gidiyor. Sonucta her yaptiginiz kek icin 1 paket vanilin yerine 1 tatli kasigi kadar vanilya sekeri kullanmaniz yeterli olacaktir. O sekilde bakarsaniz olaya, bence degecek 1 tane de olsa almaya:)


    Inci Yemek - 200gr / 250 gr sekere 1 vanilya cubugu yetiyor. Icini baska sey icin kullanip kabuklarini koysanizda olur. Ben tadi yogun olsun diye cekirdeklerini de ekledim.

    Arkadaslar yorumlariniz icin tesekkur ediyorum. Hollandadan sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Evet bu fikri duymuştum ama hiç denemedim, daha doğrusu vanilya çubuğu hiç kullanmadım, en kısa zamanda denemeli, güzel bir hatırlatma oldu
    sevgiler kocaman..

    YanıtlaSil
  22. yararlı bir bilgi..
    Paylaşım için Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi