Portakalli/Cikolatali Kurabiye

Kurabiye macerasina devam ediyoruz:)

Portakal ve cikolata ikilisi bana herzaman icin degisik gelmistir. Kurabiyelerde cikolata tadi baskin, ama yerken o portakalin tadi oyle degisik bir hava katiyorki, gercekten cok hos.

Bu kurabiyelerin bir kismini buzluga koydum ve cikardiktan sonra hala ayni tazeligini koruyordu. Hatta bu kurabiyelerle bu tatlinin aynisini yaptim, muhtesem oldu. Daha once dedigim gibi, portakalin vermis oldugu nefis tad cok guzel iz birakiyor yerken.






































Malzeme:
-200 gram un
-60 gram nisasta
-1 cay kasigi kabartma tozu
-100 gram seker
-1 yemek kasigi vanilya sekeri (yoksa vanilin) (Eger vanilya sekeri kullanirsaniz 100 gram sekere ekleyin, yani vanilya seker ve normal seker birlikte toplam 100 gram olacak.)
-1 portakal kabugu rendesi
-1 yumurta
-125 gram oda sicakliginda tereyag
-100 gram cikolata

Yapilisi:

Cikolata haric butun malzemleri yogurup yumusak bir hamur elde edin. En son olarak ince kiyilmis cikolatayi ekleyin.

Hamur 5 cm genisliginde, 1 cm yuksekliginde acin.

Yarim cm kalinliginde hamuru kesin ve firin tepsisine dizin. Yagli kagit kullanmayi tavsiye ediyorum. Yaklasik 10 dakika onceden 180 C isiltilmis firinda pisirin.


*Not: Bu tarifi Tuz Biber dergisinin organize ettigi etkinlige gonderiyorum. Bu ayki konu kurabiyeler.

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık afiyetler olsun..

    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  2. Selmacım misss gibi portakal ve çiko
    lata ikilisi harika bir kurabiye elle
    rine sağlık kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Her zamanki gibi nefis, süper. Eline sağlık selmacım :)

    YanıtlaSil
  4. Ay çok tatlı olmuşa benziyor bu kurabiye, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyorlar, şimdi çayımın yanına bir tane fena olmazdı.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor profesyonelce olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. YAŞASIN KURABİYE YAPMAK SIRADAKİ TARİFİM SİZİNKİ OLACAK ELLERİNİZE SAĞLIKK MÜKEMMELL:) KURABİYE CANAVARI YİNE TETİKLENDİ NERDE BENİM VANİLYAM PORTAKALIMM ÇİKOLATAAAMM:))

    YanıtlaSil
  9. cok güzel görünüyor . Ellerine saglik.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Portakal ve limonun harika lezzetine oldum olası bayılırım ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık.Harika görünüyor.Olsada yesem:)Sevgiler bıraktım.

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyor canim ellerine saglik :)
    Senin cheesecake tarifin var ya, hani su frambuaz soslu olan. Acaba quarkli harca limonsuyu damlatsam birazda kabugunu rendelesem nasil olur? Frambuaz sos olmadan.. Yani üzeri öyle beyaz kalsa.. Hiç denemedigim için cheesecake bi sorim dedim sen ne düsünüyorsun :)

    YanıtlaSil
  13. selam arkadaşım
    blogunu tesadufen gordum çok hoşuma gıttı ve hemen izlemeye aldım:))
    başarılarr

    YanıtlaSil
  14. Öylesine güzelki tarifleriniz, uzun süredir mutfakta birşeyler üretmenin heyecanını yitiren beni yeniden motive edecek galiba.

    YanıtlaSil
  15. Canim yorumun için sagol nog een vraagje aldigi kadar un demissin, cheesecake hamuru yumusak mi oluyor yada sert mi? Tart hamuru gibi mi olacak? Bu soruyuda cevaplarsan sanirim pazar gunu yapicam :))

    YanıtlaSil
  16. canımsın,dünyama hoşgeldin arkadaşım.İnan çok memnun oldum.
    sevgiler
    Esra

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi