Chocolate Chip Cookies Pie - "Biskuvili Pasta Etkinligi"

Merhaba arkadaslar,

Gecen hafta cogunuzun bildigi gibi Asli (Pembe Tatlar) etkinligin acilisini yapti! Lolipoplardan sonra bu seferki konu "Biskuvili Pastalar". Ben hic biskuvili pasta yapmamki :) Kara kara dusunmeye basladim ne yapsam diye. Uzun zamandir Chocolate Chip Cookies yapmak istiyordum. Bir kere denedim ama sonuc hic guzel olmamisti. Buyuk bir hayal kirikligina ugradim. Internetten tekrar farkli farkli tarifler aramaya basladim. Bana mantikli geleni denedim ve sonuc harika oldu. Tam istedigim gibi! Illaki bu kurabiyelerden pasta yapmak istedim.

Simdi biskuviler tamamda, pasta nerde kaldi? Kafamda oyle guzel seyler canlanmaya basladiki....

Iste sonuc!

Sonuca gecmeden arkadasim Asli'ya kolayliklar diliyorum. Arkadaslar sizlerde Asli'yi yalniz birakmayin. Kollari sivayin :)


Chocolate Chip Cookies



1 cup - 250 gr

Malzeme:
-2 yumurta
-250 gr tuzsuz tereyag
-3,5 cups un
-1 cup seker
-1 tatli kasigi badem esansi
-1 vanilya ozutu
-1 cay kasigi karbonat
-1/2 paket kabartma tozu
-1 cup damla cikolata (ben sutlu ve bitter karisik kullandim)

Butun malzemeleri karistirip yumusak bir hamur elde edelim. Yarim saat dinlendirdikten sonra tepsiye ceviz buyuklugu kadar hamur parcalari koyup, onceden 180C isitilmis firinda pisirelim.


Krema icin malzeme:
-500 ml sut
-1 yumurta sarisi
-3 yemek kasigi un
-4 yemek kasigi şeker
-1 kutu labne peyniri (Philadelphia kullandim)

Labne peyniri haric butun malzemeleri karistirip pisirdim. Krema ilidiktan sonra 1 kutu labne peynirini ekleyip mikserle 1-2dk cirptim.

*Tek porsiyonluk...



Ben 1 tane tek porsiyonluk yaptim, 1 tane de 20cm kalip kullanarak buyuk pasta yaptim.

Ilk once kurabiyeleri merdane yardimiyla kirdim. 20 cm kalibin icine doktum ve taban olusturdum. Ben kurabiyeleri sut ile isladim. Ondan sonra bir kat krema yaydim. Pesinden 1 buyuk muzu dilim dilim kestim ve limon suyu ile isladim (kararmasin diye). Muzlari dizdim ve ustune damla cikolata serpistirdim. Ondan sonra tekrar kurabiye kirintisi, ve en son olarak krema doktum. 1 gece buzdolabindan beklettim. Ertesi gun kaliptan cikardim ve ustune kakao serpistirdim.

*20cm kaliptaki yaptigim Chocolate Chip Cookies Pie !

Yorumlar

  1. Canim ellerine saglik cok nefis görünüyor sevgiler afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. Canımmmmmmm
    Ayyyy süpersin ya offf :))
    Harika gözüküyor bunu mutlaka denemem lazım:))
    Ellerine sağlık canım benim katılım için çokk tşkr ediyorum yine beklerim:)))

    YanıtlaSil
  3. Offff enfes bir şey bu,benimde çok denemem oldu.. ama hepsi ya top gibi oldu yada kağıt gibi dümdüz :))
    senin kurabiye ve pasta şahane.. ellerine sağlık...

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Oy oy oy ellerine sağlık. Nefissss görüntü.
    İyi hafta sonları sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Chocolate chip cookie zaten enfes birşey, üzerine birde krema katmerli olmuş !!!

    ellerine sağlık.Etkinlik çok güzel olacak belli tariflerden :)

    YanıtlaSil
  7. tek kelime ile süperr.süper..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. Öncelikle ellerine sağlık pastan nefissss görünüyor mutlaka deneyeceğim lezzetlerden bir tanesi oldu.Bloguma bıraktığın yorum için teşekkür ederim seni bloguma ekledim bile.
    Sevgiler......

    YanıtlaSil
  9. Blog dünyasından ilk arkadaşım; ziyaretin güzel yorumun için tşkler:)Siteni incelerken daha ilk sayfada takıldım kaldım.Gerçekten harika gözüküyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi