Baloglanin 3. dogum gunu pastasi

Bal oglan 3. yasina girdi. Ne yazsam bos geliyor, cunku bazi seyler kelimelerle ifade edilemiyor. Sizlerle bugun bal oglanin pastasini nasil yaptigimi anlatmak istedim. Gecen yilda pastasini kendim yapmistim. Sonuc cok guzeldi. Simdi anlatmaya baslamadan once sunu soylemem gerekiyor. Ben kesinlikle uzman filan degilim. Bir kac kere seker hamurlu pasta yaptim. O kadar yani. Sadece kullandigim yontemi sizlerle paylasmak istedim. Pastayi kendim yapma sebebim ise bal oglana bir ani olsun, hatira olsun istedim. Buyudugu zaman bak balim bu pastayi kendi ellerimle yaptim sana diyebilmek icin. Belki sizde bu yontemle kendi ellerinizle pasta yapmak istersiniz.

Cok basit. Ben marzepan kullandim, isteyen seker hamuru da kullanabilir. Onemli olan gereken boyalarin mevcut olmasi.


Ilk once A4 boyunda bir resimi printerdan cikarmaniz gerekiyor. Asagidaki ornek gibi fakat A4 olmasi gerekiyor. Makas alip bu resimi parcalara boluyorsunuz. Mesela ayaklarini kesiyorsunuz, kulaklarini vs. Marzepana isediginiz gida boyasini kattiktan sonra o kestiginiz parcayi kalip olarak kullanip tum resimi tamamliyorsunuz. Pasta hazir olduktan sonra ince tabaka buttercream (tereyag, pudra sekeri & vanilya karisimi) kullanarak pastanin ustune butun parcalari yapistiriyorsunuz. Yapimi cok kolay, inan herkes yapabilir bunu.

*pastanin ustune hazirladiginiz marzepanli / seker hamurlu resimi 1-2 gun onceden yapip buzdolabinda saklayabilirsiniz.


Iste bu da sonuc:


Pandispanya olarak bu tarifi kullandim.

Ic kremasi icin de Cafe Derins'e ait olan mousse tarifini denedim. Sonuc cok guzel oldu. Kesinlikle favorilerim arasinda. Mutlaka deneyin diyorum.

* Bu guzel blogu henuz gormediyseniz mutlaka bir goz atin diyorum! Pisman olmayacaksiniz:)

Yorumlar

  1. Elinize sağlık bayağı uğraşmışsınız ama değmiş ayrıca yeni yaşı kutlu olsun yavrunuzun sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Yıllar çok çabuk geçiyor Selmacigim bir bakmisin 5,7,9,19. İnsan anlamıyor fark ettiginde zaman gecmis oluyor.Anne bu kadar uğraşmış emek vermiş,baloglanda Allahın izniyle hayırlı bir evlat olur annesine.

    YanıtlaSil
  3. Allah uzun hayırlı omur versın...
    elınıze saglık...

    YanıtlaSil
  4. Selma'cım Bal oğlumuza nice güzel ömürler diliyorum.
    dilerim hep yüzünü güldürür.
    Çok güzel bir pasta yapmışsın, Bal oğlan çok şanslı,çok becerikli bir annesi var.
    Tarifi beğenmiş olmana da çok sevindim canım.

    Sevgiler bizden..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi