Cikolatali "SUPER" Pudding

Bu yaziyi yazarken biraz heyecanlandim. Paylasacagim tarif bugune kadar yaptigim en guzel pudding oldu. Internette bisuru gezdim arastirdim. Sonunda kendi kafama gore bir pudding hazirladim. Birazcik ondan, birazcik bundan derken muhtesem oldu. Bal oglan buyuk afiyetle yedi, zaten cikolata hastasi benim gibi:) Bu puddingi hazirlarken daha cok bal oglani dusunerek yaptim. Yani icindeki malzeme zengin olsun istedim.


Simdi  ben pudding dedim, ama daha cok mousse gibi oldu. Cok yumusak bir dokusu var ve agzinda eriyor gidiyor.







































Malzeme:

- 750 ml sut
- 2 yumurta sarisi
- 4 yemek kasigi nisasta
- 1/2 cay kasigi tuz
- 100 gram seker
- 25 gram vanilya sekeri (eger yoksa vanilin / 1 tatli kasigi vanilla extract)
- 2 yemek kasigi tuzsuz tereyag
- 1 yemek kasigi bal
- 1 cay kasigi tarcin (tepeleme olmasin)
- 100 gr bitter cikolata
- 200 ml krema

Yapilisi:

- Sut, yumurta sarisi, seker, nisasta, tereyag, tuz ve bali bir tencereye koyup kaynama baslayana kadar karistirin ve ocaktan alin.
- Direk tarcin ve cikolatayi ekleyip karistirmaya devam edin. Cikolata eridikten sonra mikseri en yuksek ayara getirip 5 dakika cirpin.
-Puddingi bir kenara koyup sogmaya birakin.
-Ayri bir kabin icine soguk kremayi koyun ve mikserle sertlesene kadar cirpin.
-Sogmus olan puddinge cirpilmis kremayi ekleyin ve bir spatula yardimi ile karistirin.
-Tek porsiyonluk kaselere bolusturun ve buzdolabinda en az 3 saat sogmaya birakin.
-Servis yapmadan once rendelenmis cikolata parcalari ile susleyin.

Yorumlar

  1. gerçektende süper olmuş üzerindeki çikolata parçaları son senfoni olmuş:)) nefis
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık şahane görünüyor.bal oğlana afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. zaten görüntü beni başımı döndürdü...mükemmel..ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Şu anda yanımda olmasını isteyebileceğim tatlılardan biri, bir cup fırlatıver :)
    Bizim ufaklık görmesin ister hemen, ama sırada sütlaç var bende..
    ellerine sağlık arkadasım.

    YanıtlaSil
  5. nefis olmuş
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  6. nefis olmuş
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  7. Selmacığım, şimdi içindekileri okuyorum canım. Süper bir lezzet olacağını tahmin ediyorum. Ben bu tarifi yaparım haberin olsun :) Ellerin dert görmesin. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  8. muhteşem bir görüntü !

    YanıtlaSil
  9. ELLERİNE SAĞLIK AFİYETLER OLSUN BAL OĞLANA:))

    YanıtlaSil
  10. çikolatalı ne olsa yerim... harika bi görüntü var.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık,enfes görünüyor hakikaten..!
    Ayrıca şablon yeni mi,ben mi geç farkediyorum,çok cici olmuş:)
    Sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  12. Arkadaslar degerli yorumlariniz icin cok tesekkur ediyorum.

    Pepela - Evet sablon yeni, kendim yaptim dun. Begenmene cok sevindim.

    YanıtlaSil
  13. içindeki tarçın değişik bir tat olmuş benim için ,nefis gözüküyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. afiyet şeker olsun:)
    harika bir tarif, not alıyorum:)ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Güzel bir puding tarifi mutlaka denemek lazım. Bal oğlana afiyetler olsun. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. hıım,müthiş bir görüntü olmuş eline sağlık,bal oğlana afiyet bal şeker olsun :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. uzanıp bir kaşık alasım geldi :(( ellerine sağlık,şahanee

    YanıtlaSil
  19. müthiş bişey müthişşş.afiyetler olsun canım.

    YanıtlaSil
  20. ımmmm nefis olmuş ağzım sulandı desem yeridir:))))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  21. ben bayilirim pudinge hemde gercek cikolatali mutlaka deneyecegim:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi