Ananasli Dogum Gunu Pastasi

Babamin dogum gunu icin pasta yapmak istedim. Artik adet oldu diyebilirim:) Hazir pastalar eve girmez oldu. Boyle ozel gunler yaklasacagi zaman baslarim dusunmeye, ama hep farkli seyler denemek isterim. Kardesim dogum gunune cikolatali pasta yapinca bu sefer cikolatasiz birsey olsun istedim. Gerci tam 100% cikolatasiz olmadi ama yine de cikolatasiz sayilir!

Cocuklugumdan kalan bir pasta kitabim var. Cooook kalin yerinden kalkmayan bir tip. Bir kac sene once icindeki tarifleri yapmak cok zor gelirdi. Simdi ise hmmmmmm ben bunu tahminim yaparim filan dusuncelerini kapiliyorum. Gecen hafta kitabi kurcalarken ananasli pasta gozume carpti. Sadece pandispanya tarifini kitap aldim. Neyse yaptim iste birseyler.

Babama buradanda nice saglik ve huzur dolu seneler diliyorum. Dogum gunun kutlu olsun canim babam!







































Pandispanya icin malzeme listesi:

- 3 yumurta
- 3-4 kasik sicak su
- 150 gram seker
- vanilya extract (eger yoksa vanilya sekeri yada vanilin)
- 100 gram nisasta
- 3 cay kasigi kabartma tozu

- Bir kucuk kutu konserve ananas


Pandispanyanin yapilisi:

Mikseri en yuksek ayarina getirim yumurtayi ve sicak suyu 1 dakika boyunca cirpin. Vanilya ve sekeri azar azar ekleyin ve 3 dakika cirpmaya devam edin.

Nisastayi ve kabartma tozunu eleyin ve yumurta karisimina azar azar ekleyin.

28 cm lik kek kalibina yagli kagit ile kaplayin ve kenarlarini yaglayin. Onceden 175-200 derecede isitilmis firinda pandispanyayi yaklasik 20-30 dakikada pisirin.

Pandispanya pisir pismez kaliptan cikarin ve ters cevirin. Pandispanya soguduktan sonra pandispanyayi ikiye bolun. Bu islemi cok dikkatli yapmaniz gerekiyor cunku pandispanya cok yumusak! Pandispanyanin bozulmamasi icin cok dikkatli olmaniz gerekiyor. Tarife gore pandispanya 3 kat olacak ama ben 2 kat yaptim pastayi.

Pandispanyayi kestikten sonra ananas suyu ile hafif islatin.


Ic krema icin malzeme:

-250 gr sut
-1 cay bardagi toz seker
-1/2 cay bardagi un
-1 tatli kasigi bugday nisastasi
-3 yumurta sarısı
-1 cay kasigi vanilya


Ic kremanin yapilisi:

Butun malzemeyi sogukken tencereye koyup, karistirarak pisirin. (Pastacinin websitesinde degisik krema tarifleri bulabilirsiniz. Ben pastaci kremasini yaptim.)

Kremanin sogumasi icin bir kenara birakin. Krema soguduktan sonra ananas suyu ile islattigimiz pandispanyaya kremayi yayin. Minik parcalar halinde kesilmis ananasi kremanin ustune serpistirin. Ustunu diger kalan pandispanya ile kapatin ve ananas suyu ile hafif islatin tekrar.


Dis krema:

- 113 gram tuzsuz tereyag (oda sicakliginda)
- 250 gram pudra seker
- 1 cay kasigi vanilya extract
- 2 yemek kasigi ananas suyu
- 2 yemek kasigi sut

Mikserle tereyagi cirpin ve yavas yavas pudra sekerini ilave edin. Vanilya ve diger malzemeleri ekleyip cirpaya devam edin. Eger kremanin daha kati olmasini istiyorsaniz biraz daha pudra sekeri. Eger daha ince kivamda olmasini istiyorsan sut ekleyin.

Kremayi pandispanyayin ustune ve kenarlarina yayin. Krema, ananas ve cikolata ile istediginiz gibi susleyebilirsiniz. Ben ekstra olarak sekerli finik ile susledim.

Yorumlar

  1. Böyle kitaplara sahip olmak yetmiyor,uygulamak da gerekiyor,senin de en güzel şekilde uyguladığın pastandan belli.Doğum günü pastalarının hatta tüm pastaların böyle meyve ya da çikolatalı olması çok çok önemli bence.Şeker hamurunun içinde ki gıda boyası ve diğer malzemelerini yemek yerine bizim bildiğimiz bu tip pastalar en iyisi!Yaşasın şeker hamursuz sağlıklı pastalar (: Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Canım nerelerdesin?İnsan bir merhaba der:(
    Tariflerine bayılıyorum,bu da diğerleri gibi çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Canım babanda benim gibi balık burcu desene..:)Tabi pastayı 20 şubattan sonra yaptıysan..

    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. canim bende balik burcuyum
    hatta yarin dogumgunum:))
    babana nice uzun ve saglikli yillar dilerim

    pasta tek kelimeyle harika
    ellerin dert gormesin

    bu arada mufinler sayfamda:))
    gel bak bakalim guzel olmuslarmi

    selamlar

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. pandispanya tarifini en yakın zamanda denemeyi düşünüyorum zira henüz gönlüme yatan bir tarif bulamadım pandispanya için, hatta dün kardeşimin doğum günü pastası için yaptığım pandispanya tam bir hayal kırıklığıydı ve yine hazır keke kaldım :)
    ellerine sağlık,selamlar...

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle babaniza nice saglikli, uzun ömürler diliyor ve ellerinize saglik diyorum.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. Pastanın görüntüsü muhteşem çok güzel süslemişsiniz, ellerinize saglık.
    Babanızın dogum günü kutlu olsun, Rabbim saglıklı uzun ömürler versin. sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Cikolata Agaci - Seker hamurlu pastayi 2 kere denedim ve anladim ki bana gore degil! Insanin icinde merak olunce herseyi denemek istiyor. Ve senin soylediklerine katiliyorum. Gida boyalari seker hamurlari maalesef saglik acisindan zararli olabiliyor. Pasta konusunda benim tercihim herzaman cikolatali pastadir, ama arada bir farkli birseyler denemekte guzel oluyor. Meyveli pastalarida severim! Degerli yorumun icin tesekkur ediyorum.

    Cahide - Buralardayim ablacigim :) Maalesef herzaman vakit ayiramiyorum bloguma. Birde gecen hafta rejime basladim canim yeni seylerde yapmak istemiyor. Guzel iltifatin icin tesekkur ediyorum! Daha sık blogumu update etmeye calisacagim insallah Allahin izniyle.

    Rumma - Aynen oyle, o da balik burcu, 20 subat dogum gunu.

    Nurcan - Simdiden dogum gununu kutluyorum, nice senelere insallah. Gecen gun bloguna ugradim baktim muffinlere goremedim. Simdi hemencik ziyaret edecegim insallah. Eminim goruntu superdir!!! Ellerine saglik.

    Ummuhan - Hollandada yumusak pandispanyali bol kremali pastalar sevilir. Pastaneden hazir alinan pastalarin pandispanyasi ile ayni oldu ve ben cok memnun kaldim acikcasi. Uzun zamandir boyle bir tarif ariyordum zaten. Kremali pastalarim icin artik bu pandispanya tarifi favoritimdir.

    Munster - Cok tesekkur ediyorum!

    YanıtlaSil
  9. pastan harika görünüyor, ellerine sağlık, babanıza da nice sağlıklı, uzun ömürler diliyorum...
    pandispanya tarifi ilgimi çekti, un yok değil mi?
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Hatice - Aynen oyle! Bu tarifte un yok.

    YanıtlaSil
  11. Hatice - Guzel dileklerin icinde cok tesekkur ediyorum :)

    YanıtlaSil
  12. CANIM BENİM, ELLERİNE SAGLIK.ÇOK İŞTAH ACICI GÖZÜKÜYOR.AHH REJIMDE OLMASAM ALIP TABAGI KACARDIM AMA NEYSE,KİLOLARI VERINCE INŞŞ
    SEVGILER..

    YanıtlaSil
  13. Selmacım ellerine sağlık pastan muh
    teşem.Babacığına sağlıklı,huzurlu,
    güzel bir ömür dilerim çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  14. Mımm . Eminim çok güzel olmuştur. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Selmacım babacığına sevdikleriyle beraber sağlıkla mutlulukla güzel günler diliyorum:)

    yorumlar da da okuduğuma göre pandispanya tarifini beğenmişsin,bende deneyeyim öyleyse..senin tariflerine hep güveniyorum:)

    YanıtlaSil
  16. Canım babacığına sağlıklı mutlu hayırlı ömürler diliyorum pastan harika canım çekti:D

    YanıtlaSil
  17. Selma'cığım bomba gibi dönüş yaptın. Nişasta ile pandispanya yapıldığını bilmiyordum. Bakalım daha neler öğreneceğim. Babacığına uzun ve sağlıklı bir ömür diliyorum. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  18. ananslı pastaya bayılırım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Sel, ilk once gecte olsa sevgili babana saglikli uzun omur diliyorum, dogum gunu kutlu olsun.

    Bu pasta tarifini denedim cunku pandispanyasinin tarifi bilindiklerden cok farkli. Ve gercekten cok guzel oldu! iyiki denemisim, bayildim! tam aradigim tarifmis meger. Cok yumusak, beyaz (nisastadan dolayi), harika bir tarif herkese denemelerini tavsiye ediyorum. Ozellikle pasta bir gun bekledikten sonra dahada guzel oluyor.

    Yiyenler hazir pasta gibi olmus dediler (hollandadaki hazir pastalar gibi). Benim kullandigim krema farkliydi, seninkinide deniyecegim. Bundan sonra bu pandispanyadan baskasini denemem. Tesekkur ederim arkadasim!
    Sevgiyle kal, Yasemin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi