KUZU KIYMALI BOL EKŞİLİ TAZE YAPRAK SARMASI

Kim sevmezki yaprak sarmasını? Sevmeyeni görmedim ömrümde. Herkesin kendine has bir tarifi vardır. Kimisi zeytinyağlı cok sever, kimisi kıymalı. Benim tercihim kıymalı, ama zeytinyağlı sarmaya da bayılırım. Bol limonlu harika oluyor. Yakın bir zamanda zeytinyağlı sarma pişirip paylaşayım sizlerle. Bu tarifte ne kadar yaprak kullandınız diye merak edebilirsiniz. İnanın hiç bir fikrim yok. Arkadaşım bahçeden kocaman bir poşet dolusu toplamış, ne yapacağını da bilemediği için bana verdi. Justine'e buradan teşekkür ediyorum :) Ama şunu söyleyebilirimki, bu iç harç ile 6 litrelik tenceremi baya baya doldurdu. Sarmaları piştikten sonra mutlaka 2-3 saat tencerede dinlendiririm. Bu şekilde dağılmasını önlemiş oluyorum. Servis yapması daha kolay oluyor. Servis yaparkende mutlaka yoğurt ile servis yapın. Harika oluyor! Şimdi geçelim malzeme listesine... İç harcı için: 400 gram kuzu kıyma (istediğiniz herhangi kıymada olur) 2 ince kıyılmış soğan 4 kabuğu soyulmuş domates 3 diş sarımsak bir demet maydonoz 1,5 su bardağı pirinç yarım su bardağı kısırlık bulgur yarım su bardağı zeytinyağ yarım çay bardağı nar ekşisi 1 yemek kaşığı kimyon 1 yemek kaşığı tuz 1 yemek kaşığı kuru nane 2 tatlı kaşığı isot 1 tatlı kaşığı dereotu 1 çay kaşığı karabiber 1 tatlı kaşığı kekik 1 tatlı kaşığı kuru mor reyhan Salçalı su için: 1 yemek kaşığı tepeleme domates salçası 1 çay kaşığı kimyon 1 su bardağı su Sarmaların üzerine dilimlenmiş limon ve zeytinyağ Cektigim videoyu bastan sona kadar izlemenizi rica ediyorum. Detay kacirmamak icin ve desteklemek icin.




www.dusbahcesi.blogspot.com Instagram : http://instagram.com/dusbahcesiblog Facebook : https://www.facebook.com/dusbahcesiblog Youtube kanalıma abone olmak icin : https://www.youtube.com/dusbahcesiblog

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi