Klasik Hamburger

Hamburgeri kim sevmez? Ben sevmeyeni gormedim bugune kadar. Her gun
yesem usanmam sanirim. Hic denemedim ama oyle tahmin ediyorum:) Fast food evde yapildigi zaman bir baska oluyor. Neden mi? Icindeki butun malzemeleri biliyorsun ve istedigin gibi yapabiliyorsun. Bir kural yok. Damak tadine gore istedigini yapabiliyorsun. Orjinal hamburger tarifi bulmak icin youtube ta izlemedigim video kalmadi. Gezmedigim websitesi kalmadi. McDonalds ta yapilan hamburgerin tadini nasil yakalarim diye aradim durdum. Ben burada McDonalds'ta hamburger yemeyeli 10 yili geciyor. Hollandada helal kesim olmuyor o yuzden uzak duruyorum. Hirs yapmamin sebeblerden biri bu. Ikincisi ise cocuklar. Bal oglanin disarida bu tarz seylerin yemesini istemiyorum. Helal kesim olmadigi icin, ama bir baska sebeb ise disarida yenilen yemeklerin cogunun ona faydali olmadigini bilmesi icin (Ozellikle fast food'tan bahsediyorum). Agiz tadi iyi gelissin istiyorum, ne yedigini bilsin istiyorum. Bu yuzden zaten bircok seyi simdiden ogretiyorum. Bir cok meyve ve sebzelerin isimlerini biliyor, kek vs yaparken mutlaka beraber yapiyoruz vs. Bilincli olsun istiyorum, ileride saglikli beslenmenin oneminin farkinda olsun istiyorum. Yedikleri seylerin "pure" (saf) olmasina dikkat etmesini istiyorum. Belki de cok sey istiyorum.

Jamie Oliver Amerikada en cok kilolu insanlarin bulundugu kasabaya gitti. Orada koklu degisikler yapmak istedi. Sonunda basarili oldumu bilmiyorum ama o programdan bir sahne hafizamdan silinmiyor. Bir okula gidiyor, cocuklar 6-7 yaslarinda yanilmiyorsam. Masanin ustu taze sebze ve meyve dolu. Eline domatesi aliyor ve cocuklara soruyor elindekinin ne oldugunu. Butun cocuklar saskin saskin bakiyorlar. Ip ucu veriyor, ketcap i bilirmisiniz diyor. Butun cocuklar ayni anda "EVET" diye bagriyorlar. Iste ketcap bu gordugunuz domateslerden yapiliyor diyor. Ne kadar aci degilmi? Cocuklar domatesin ne oldugunu bile bilmiyor, birak nasil yetistigini ve tattigini. Ketcapi gozleri kapali biliyorlar!

Simdi ben bal oglanin hayatinda oldugum surec bu hale gelmesi imkansiz olur, fakat sunu anlamamiz gerekiyorki, burada ki gelecek olan nesil bu hale gelecek. Belki bal oglanin cocuklari. Anne, baba olarak saglikli beslenmenin ne kadar onemli oldugunu cocuklara ogretmemiz lazim. Simdi soracaksiniz, bal oglan hic mi seker yemiyor, cikolata yemiyor, cips yemiyor. Elbet yiyor! Ama kontrollu bir sekilde.

Bu konulara girmisken, sizleri merak ediyorum. Cogunuzun cocuklari var, siz bu konuda ne yapiyorsunuz? Nasil denge tutuyorsunuz? Dusuncelerinizi ogrenmek istiyorum.

Cok yazdim yine farkindayim. Gecelim artik tarife! Sonuc beni cok sasirtti. Ilk basta cok endise ettim, sadece tuz ve karabiberle bu lezzeti yakalayabilirmiyim diye. Ama gercekten hic fark yok! Muhtesem oldu. Bu lezzeti klasik turk kofte tarifiyle yakalayamiyorsun bunu da anladim. Tuz ve karabiber! Bu ikili yetiyor. Kiymanin icinde 1 yumurta eklememin sebebi etin dagilmamasi icin.







































Malzeme:
-6 adet hazir hamburger ekmegi (yada bu tarifteki ekmekleri hazirlayabilirsiniz)
-500 gr orta yagli kiyma
-1 yumurta
-tuz, karabiber
-yesil salata, domates, sogan, kornison tursu (eksi/tatli), mayonez ve ketcap


Yapilisi:
-Kiyma, yumurta, tuz ve karabiber yogurup ete sekil verin. Ben eti sabah hazirladim sekil verip buzdolabina koydum. Etin dinlemesi, etin dagilmamasini sagliyor. Etin kalinligi 0,5 cm olmali.
-Izgara tavada yagsiz eti pisirin.
-Ekmekleri hafif isitin ve istediginiz gibi hazirlayip servis yapin.

Yorumlar

  1. çok güzel görünüyor hamburger.ewet zararlı dıyorlar ama sanırım arada yendiği zaman birşey yapmaz.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ben sevmem biliyor musun hamburgeri, bir iki denemişliğim de oldu olmadı değil ama hani derler ya kırk yıl yemesem aklıma gelmez. Oliverın sağlıklı yemek konusunda yaptığı çalışmalar akıl almaz boyutlarda, hele de annesiz babasız ve sorunlu çocuklarla yaptıkları yok mu onları tekrar topluma kazandırmak için, insan seyrederken 'aşkla yapılınca işte böyle oluyor sonucu' dedirtiyor ve imreniyor insan ister istemez...

    YanıtlaSil
  3. Evde yapılan herşey gibi Hamburger'de evde yapılınca işte böyle harika birşey ortaya çıkar. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. İçinde sadece tuz ve karabiber olan bir köftenin bu kadar lezzetli olması şaşırtıcı değil mi? Kıymanın koyun dana eti oranları da önemli elbette. İstanbul'da pek çok kasap hamburgercisi de soğan ve diğer baharat ilaveleri kullanmadan sizin yaptığınız gibi hazırlıyor. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. mc donalds ve burger kıng yemıyorum neredeolursan ve nerede yasarsan yasa hellık durmuna cok riayte ettıklerını dusunmuyorum..
    faydalı bır tavsıye oldu canım elıne saglık...

    YanıtlaSil
  6. kendime en çok sinir olduğum konu hamburger geleneksellikten kurtulamadım bir menü:)) ben hamburger köftesine maydonoz, ekmek içi vs koyanlardanım bildiğin köfteyi millete alın bakalım hamburger diye veriyorum evde:) hoş bişi demiyorlar tadıyorlar beğeniyorlar ama kendime kızmaya devam ediyorum zincirlerimi kıracağım "süper selma"cığım:)) yine yaptın süperliğini yaptıracaksın bana hakiki köfteyi:))
    bu arada o domatesi bilmeyen çocuklara çok üzüldüm yazık hakikatende:(

    YanıtlaSil
  7. Cok guzel bi konuya deginmissin Selma eger izlemediysen food inc diye bi belgesel var bi bak derim belgesel Amerikanin et ve fast food uretmi uzerine ama Hollandda farksiz degil bence.Bende fast fooda karsiyim ve sayilidir gittigim bi arkadasim calismisti ve eger iceriyi gorsen degil yemek eline bile almassin demisti:(en iyisi evde yapilan misss gibi olmus ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
  8. biz de ara ara cuma geceleri yaparız hamburger evde! evde yapmak da yemek de ayrı güzel, 10 parmak doya doya yemek harika... ve evet sadece tuz ve karabiber ile çekilip biraz dinlendirirsen şaşılacak bir lezzet ve elastikiyet oluyor, ben de bir köftecide öğrenmiştim:)Afiyetler olsun sizlere!

    YanıtlaSil
  9. bende severim en son ardanın doğumgününde çocuklara yaptım :)
    nefis olmuş hamburgerlerin
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. yukarıda yazdıklarının hepsine katılıyorum canım ,ben ailelerde buluyorum kabahati,onlarda teşvik ediyorlar dışardan hazır yemekler yemeği,bende senin ve bizim gibi düşünen anneler gibi hamburgeri,sosisliyi evde hazırlıyorum.görüntü muhteşem olmuş ,hazırlarını aratmayacağına eminim ,sonuçta hepsine anne eli değiyor değilmi;)

    YanıtlaSil
  11. zararlı herşey çok güzel ama :) hamburgeri aldım yiyorum ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor evde yapılmasıda tabi daha cezbedici
    Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  13. Wooww süper olmuş bu hamburger..
    Oğlum için yapmalıyım:)
    ellerine sağlık..
    blogumdaki ödülünü de kabul etmeni rica ediyorum :)

    YanıtlaSil
  14. Annem sadece onun istediği ve izin verdiği zamanlar yememi istiyor.Ama insanı kokusu çekyor brden kendini içinde buluyorsun mcdonalds yada burger kingin.Kullandıkları yağ çok kalitesiz olduğu için benim gibi birçok kişinin İshal ve bağırsak sendromu geçirdiğini birçok haberde ve nette okudum. Evde yapılanı eennn güzeli ve temizi.Türk usulü ekmek arası köfte domates soğan offff yanına buz gibi köpüklü ayraaaan Allaaaah beee.

    YanıtlaSil
  15. Ne yazıkki Selmacığım çoğu anneler bu konuda duyarlı değil.Sağlıklı bir nesil yetişmiyor maalesef. Biz çoçuklarımıza elimizden geldiğince öğretelim...
    Bu arada hamburgere ben bayılırım 15 günde bir yerim...Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  16. İştahım kabardı,ellerine sağlık nefis görünüyor, yapımı da çok kolay

    Çocuları eğitme konusunda da çok doğru söylemişsin, ailelere büyük iş düşüyor bu konuda, hiçbirşey imkasız değil, şekillendirilmeye hazır hamur misali çocuklarımızı bilinçlendirmek bazen zor da olabilse elimizde,sadece boşvermemek lazım

    YanıtlaSil
  17. Canım sana çok taılıyorum çok....
    Eğer önlemini almaz isek hepimizin çocukları böyle olacak. Çünkü fast food hastalık gibi yayılıyor. Sağlıksız şeyler çok kolay seviliyor.
    Bu yüzden mümkün olduğunca evde yapmalı
    Bende yapıyorum canım. Gerçekten çok lezzetli ve sağlıklı oluyor
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Sadece tuz karabiber yetiyor evet koca koca köfteler yapıyorsun. Tuşulu, ketçap da ev yapımıysa değmeyin keyfime. Biz en çok hamburger yeme yarışması yapıcaz evcek:))

    YanıtlaSil
  19. Evet hamburgeri kim sevmez? :) görüntü enfes, tadı kimbilir nasıl

    ellerine sağlık canım
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  20. Canım,
    çocukların bayıldığı bu tadı evde yapmak harika bir şey. Sağlıklı ve hijyen. Ellerine sağlık.
    Lezzet dergisinin Aralık ayında yılbaşı kekini gördüğümde çok beğendim .Paylaştığın bu güzellikte adını görmekten çok mutlu oldum. Ellerine ve emeğine sağlık. Yılbaşında yapacaklarımın arasına aldım. Teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  21. Nasil canim cekti valla. Si,di olsada yesem. Bakayim belki aksama yaparim. Eve almiyordum bende ketcap mayonez ama görünce almam lazim simdi:) Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. merhabalar,
    bende bir hediyen var:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. selam canım ellerine sağlık evde yapılan gibisi varmı?
    bende çocuklara dışarıda yemesinler diye evde hazırlıyorum ve yaptığım zaman söyledikleri şu söz bana yetiyor zaten "annem sen hamburgercilerin kıralısın":))))
    işte o zaman mest oluyorum ve artık dışardan yemiyorlar seni de tebrik ediyorum ayrıca resim çok iştah açıcı çıkmış maşaallah
    afiyetle kal
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Bizim evde de üşengeçlik günü yapmak istediğimizde o günü hamburger günü ilan ediyoruz :P
    Ayrıca ben hiç dışarda yemeyi sevmiyorum, çünkü hamburgeri 10 parmak! yemekten, içine dağ gibi herşeyi yığıp da hapur hupur yemekten hoşlanıyorum.
    Heralde dışarda öyle yesem iğrenirler benden :D
    Hatta yarını anneme söyleyeyim de hamburger günü ilan edelim :)
    Değşiiklik olsun..

    YArınki menümüze katkıda bulunduğun için teşekkürler :) <3
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Selmacim ne de guzel ifade etmissin. Hazir gidalar yuzunden gelecek nesillerimiz tehlike altinda...En sagliklisi evde yapilani... Ellerine saglik. Cok da enfes bir hamburger olmus, disarida yemege gerek bile yok.Baloglan da bayilmistir:D
    Sevgi ve muhabbetle canim..
    sevde

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi