Kiraz suyu

Yorgunum, bitkinim. Dun bal oglanin dogum gununu kutladik. Birdahaki yazimda bahsedecegim insallah.

Gecen gun annem kiraz ve erikleri kaynatip meyve suyu hazirladigini soylemisti. Dediki kirazlarin ne cekirdeklerini cikardim ne sapini. Yikadim ve direk oylece tencereye koydum dedi. Once bir dusundum, sonra mantikli geldi. Kiraz sapinin faydali oldugunu daha once duymustum. Zaten kirazin kendisinin de cok faydali oldugunu biliyoruz. Bir kac tane kayisim de vardi. Hepsini koydum tencereye ve az bir miktar seker ve su ekledim. Dusundugumdende guzel oldu. Kesinlikle tatli olmadi, tam kivamindaydi. Zaten bilerek az seker koydum tatli olmasin diye. Bal oglan cok sevdi.






































Malzeme:
-250 gram kiraz
-5 adet kayisi
-yarim su bardagi seker
-1,5 litre su

Yapilisi:
-Kirazlari ve kayisilari yikayin (saplar ve cekirdekleri cikarmayin).

-Derin bir tencereye meyveleri, sekeri ve suyu koyun ve meyveler yumusayana kadar kaynatin.

-Meyveler yumusadiktan sonra ocaktan alin ve suzgecten gecirin.

-Kiraz suyu sogduktan sonra surahiye doldurup buzdolabinda sogmaya birakin.

Yorumlar

  1. Eline sağlık canım nefis olmuştur çekirdekler ayrı bir aroma veriyor daha öncede bir kitapta okumuştum sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Şu rengin güzelliğine bakar mısınız? Maşallah:)
    Şifa olsun,lezzeti yüreğinize dokunsun.
    Bal oğlana da hayırlı/uzun ömürler dilerim,hep birlikte yaşayacağınız,sevgi ve muhabbet dolu nice senelere..

    YanıtlaSil
  3. bal oglanın dogum günün kutlarım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  4. bal oğlana mutlu yaşlar tatlı huzurlu günler dilerim selmacığımm:))
    kiraz suyu çok güzel geldi bana deneyeceğim bende:)),
    ellerine sağlık tatlımm..

    YanıtlaSil
  5. Mutlu,sağlıklı nice yaşlara kavuşsun inşallah:)
    kiraz suyuda carım çekti şimdi ,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Bal oğlanın yeni yaşı hayırlı olsun
    Kirazları sapıyla kaynatmak iyi fikir, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. hem çekirdekleri hemde kiraz sapı eminim degişik ve güzel bir tat vermiştir
    ellerine sağlık bal oğlana afiyet bal olsun şifa olsun..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Selmacığım maşallah iyiki doğmuş baloğlan rabbim hayırlı uzun sağlıklı ömürler yaşatsın inşlh...

    Kiraz suyuda süper mutlaka deneyeceğim canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sğlık rengide harika olmuşşş eminim lezzetide öyledir

    YanıtlaSil
  10. ellerine saglik. Muthis bir lezzet olmali, ramazanda bol vitamin için denemek gerek!

    Hayirli Ramazanlar..

    YanıtlaSil
  11. bal oğluşun doğumgünü kutlu olsun :)uzun,sağlıklı,güzel bir ömrü olsun işallah..

    nasıl da lezzetli olmuştur ,afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  12. Bu sıcakta en güzel olan şey.. soğuk içecekler :) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Şu sıcakta nasıl canım istedi olsa da soğuk soğuk içsem. Rengi de harika. Ellerine sağlık canım. Bu arada Bal oğlana mutlu, sağlıklı yıllar dilerim. Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  14. oldukça orjinal bir fikirmiş doğrusu fotoğraflarını çok beğendiğimi söylemişmiydim ? :)

    YanıtlaSil
  15. Mine - Evet, kirazin saplari ve cekirdekleri farkli bir tad veriyor kiraz suyuna.

    Pepela - Rengi beni de cok sasirtti:) Guzel dileklerin icin tesekkur ediyorum.


    Eylem, Deniz, Aysultan, Ummuhan, Sevil, Pembe Seker, Aylin, Behiye, Handan - Guzel dilekleriniz icin coooook tesekkur ediyorum.

    Emine - Kesinlikle!! Bol vitamin icerdigi kesin olan birsey.

    Secil - Evet katiliyorum. Buz gibi olunca super oluyor.

    Zarpandit - Soylememistin, simdi soylemis oldun:) Cok cok tesekkur ediyorum.

    YanıtlaSil
  16. Daha nice hayirli iyi yaslar insallah. Bu ramazanda da insan hep serin biseyler istiyor dimi? cok hos bir tat olmustur eminim kayisi ve kiraz. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  17. Bal oğlana afiyet bal şeker olsun canım. Nice sağlıklı huzur dolu yaşlar dilerim canım
    Ellerine kollarına sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Bu sıcaklarda evde yapılmış meyve sular gibisi var mı?

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  19. çok başarılı ve sağlıklı ömür diliyorum balınıza :) Kompostonun rengi ise mükemmel eminim ki tadıda :)
    hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi