Havuclu Kek



Bir kac ay once arkadasim Songul bana bu havuclu kekin tarifini vermisti. O kadar ovdu ki hemencik not etmistim tarifi. Gecen hafta yapmak kismet oldu. Neden daha once yapmadim diye soylendim kendime. Tadina bakan herkes cok begendi. Ozellikle cok hafif olmus dediler. Seker miktarini gorunce malzeme listesinde biraz endise etmistim acikcasi. Cok tatli olacak diye korktum ama tariften sasmak istemedim. Iyi ki de bir degisiklik yapmamisim.






































Malzeme:

-4 yumurta
-320 gram seker (2 su bardagi)
-350 gram un (3 su bardagi)
-185 gram sivi yag (1 su bardagi)
-200 gram rendelenmis havuc (yaklasik 2 su bardagi)
-90 gram ceviz (1 su bardagi)
-1 paket kabartma tozu
-1 yemek kasigi hindistan cevizi
-1 yemek kasigi tarcin







































Yapilisi:


-Yumurta ve sekerleri 5 dakika mikserle en yuksek ayarda cirpin.
-Sivi yagi ekleyin.
-Hindistan cevizi ve tarcini ekleyin.
-Elenmis unu ve kabarta tozunu ekleyip spatula yardimi ile karistirin.
-En son cevizi ve havucu ekleyin. Karistirirken spatula kullanin. (Boylece kekin icindeki hava cikmaz ve kek daha lezzetli olur.)
-24 cm kek kalibini yaglayin ve kek hamurunu icine dokun.
-Onceden 170C isitilmis firinda yaklasik 45 dakika pisirin. Kurdan kontrolu yapmadan cikarmayin firindan.

Ustu icin:
-Krem santi ve file badem

-Kek sogduktan sonra ustunu krem santi ile kaplayin ve file badem ile susleyin.

Yorumlar

  1. mmm nefis olmus canim afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. SElma'cım ellerine sağlık nefis görünüyor:)

    blogunun yeni şablonu çok hoş olmuş bu arada :)


    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bayılıcam ben galiba :))
    o dilim ne güzel görünüyor öyle,ütüsünü bitirmiş boş boş çay içen birisine yapılır mı bu ellerine sağlık canım havuç,tarçın ve ceviz bileşimini çok seviyorum :))

    YanıtlaSil
  4. görüntü cezbedici, bayıldım. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Havuçlu kekleri çok seviyoruz, bende sık sık yaparım.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. hımmm nefis görünüyor ellerine sağlık
    canım hayırlı cumalar ...

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Kek harika olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Havuclu kekler bi ayri birsey oluyour,cok nefis...
    Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık nefisssss.

    YanıtlaSil
  11. gördüğüm en güzel havuçlu kek.şimdi tatmakta mesele.ellerine sağlık görüntü çok hoş

    YanıtlaSil
  12. Canım ellerine sağlık muhteşem bir görüntü öpüyorum...

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık havuçlu keki çok severim,yengem yapardı eskiden bize sıkça afiyetle yerdik, ben uzun zamandır yapmadım iyi ki hatırlattın :)

    YanıtlaSil
  14. Havuçlu kek, en sevdiğimdir. Bu da harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. Selam bloğun şablonuna bahar gelmiş içim açıldı görünce sağlıkla kullan canım:)
    havuçlu kek favori kekimdir her zaman güzel olur lezzeti de hiç bir keke benzemez seninkinin de görüntüsü muhteşem lezzetini de anlatıyor zaten afiyt olsun sevgiler
    Anneler günün kutlu olsun

    YanıtlaSil
  16. eline sağlık en sevdiğim ve en güzel yaptığın kektir :))
    görüntü ve sunumun harika..

    YanıtlaSil
  17. Bu kek niye hep böyle güzel olur sırrı nedir bilmem..:) Her yaptığımda bir öncekinden lezzetli olmuş gibi geliyor

    ellerine sağlık canım, sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Selma'cım bu yıl hiç havuçlu kek yapmadım.senin keki görünce aklıma düştü.Çokta nefis görünüyor ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  19. görüntü muhteşem eline sağlık

    YanıtlaSil
  20. pek nefis görünüyor. içim gitti gece gece:)

    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  21. Havuçlu keki ben de çok severim Selma'cığım, ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  22. canımm gerçekten harika görünüyor naomi barslarından denicem bu hafta sonu:)) çok hevesleniyorum onlara:))

    YanıtlaSil
  23. yalnız bu kek çok şık ve alımlı durmuş,ellerinize sağlık
    :)

    YanıtlaSil
  24. Semacığım çarşamba günü misafirlerim var bunu mutlaka deneyeceğim canım tarifi hemen alıyorum ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi