Patatesli Pogaca

Bazilari kitir pogacayi sever, bazilar pamuk gibi olan pogacayi. Benim tercihim pamuk gibi olandir. Baskalari yapar bayilirim tadina yumusakligina, kendim yaparim istedigim gibi olmaz. Bugunde Cahide & Jibek'in blogundan aldigim tarifi denedim ve tavsiye ettigi gibi icine bir tanede patates haslayip rendeledim. Gercekten fark ediyor, hamurun dokusu bile daha guzel oluyor.






































Malzeme:
-2 yumurta (birinin sarısı ayrılacak)

-2 su bardağı süt
-1 su bardağı yoğurt
-Bir su bardağında biraz eksik sıvıyağ
-Yarım paket yaş maya
-2yemek kaşığı şeker
-1 tatlı kaşığı tuz,aldığı kadar un

Yapilisi:
Once sıvı malzemeleri ve mayayı iyice karıştırın. Aldığı kadar un koyun iyice yoğurun. Mayalı hamurların çok yoğurulması lazım böylece daha iyi kabarır.Elinize yapışacak kadar yumuşak bir hamur olacak yoksa poğaçalar sert olur. Mayalanmasını beklemeden şekil verip tepsiye aralıklı dizin. Tepside iyice mayalandıktan sonra yumurtasını sürüp soğuk fırına verin. Kızarınca poğaçalarımız servise hazır.

NOT: Ben hamura 1 patates haslayip, rendeleyip yogurdum.

Yorumlar

  1. Görünüsü bile pamuk gibi:))
    ellerine saglik canim...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık bir lokmalık :)

    YanıtlaSil
  3. Oh aldım ben bunu edim yuttum eline sağlık . enfes:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de yumuşak pamuk olanını severim. Tıpkı fotoğraftaki gibi!

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık. Görünüşünden bile yumuşacık olduğu anlaşılıyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Poğaçanın güzelliğini fotoğraf çok iyi anlatıyor. Çok başarılı olmuş.
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ponçik ponçik çok tatlı ve masum görünüyor.. karmakarışık bir yorum oldu ama poçayı görünce bunları düşündümm:) ellerine sağlık canımm..

    YanıtlaSil
  8. oy oy oy
    kendi güzel fotosu bi ayrı güzel..
    sanki afiş gibi....
    süper.. tarifi alıyorum... babam için yapacağım akşam..
    selamlar...

    YanıtlaSil
  9. ben de böyle pamuk olanı severim. hmmm ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. GÖRÜNTÜSÜ BİLE NEFİS...ELLLERİNE SAĞLIK....

    YanıtlaSil
  11. Resimlerin zaten harika afiyerler olsun.

    YanıtlaSil
  12. Fotoğraf 'ye beni, ye beni' diyor resmen... Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. ben de çok seviyorum patatesli poğaçayı.nefis olmuş seninki de.puf puf.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  14. Bende denemiştim patatesli poğaçayı.Kesinlikle harika bir lezzet.Bak şimdi benimde canım çekti..

    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. bugün rejime başladım ama aklım fikrim pogaça da. harika görünüyor eline sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Nasıl pofuduk duruyor öyle,baştan çıkartıyor beni....
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel görünüyor poğaca öyle
    yalnız ve mağrur :))
    Nefiss
    ellerine sağlık ....

    YanıtlaSil
  18. Cok guzel blogunuz var. Tarifler de mukemmel. Paylastiginiz icin tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  19. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Arkadaslar, degerli yorumlariniz icin tesekkur ediyorum.


    Ekin Mutfagi by Elif - Aynen oyle! Pamuk pamuuuk!:)

    Saglikli Mutfak - Ayfiyet bal seker olsun!

    Cesnici - Hedefime ulastim demektir o zaman! Pamuklugu fotograflardan belli olmasi ne guzel!

    Lezzeti Bol - Tesekkur ediyorum Tijen!

    Kalp Kurabiye - Poncik poncik:)

    Celebi74 - :) Cok tesekkur ediyorum. Sonucu mutlaka bildir bana olurmu?

    Zencefil - ah ah bu rejimler yokmu! Bende iki haftadir ugrasiyorum ama benim aklimda muzlu kekte :) Mutfaga girip yapacam ama tadina bakmadanda duramiycam :(

    Feride - Cok tesekkur ediyorum!

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Selmacim nasilsinn? Ik heb eindelijk de cheesecake afgelopen weekend kunnen maken. Het is me gelukt :)) Als ik wist dat t zo simpel was had ik t veel eerder gemaakt :) Yiyenler çok begendi, benim aram yok tatliyla sevmem pek ama tadina azicik baktim benim bile hosuma gitti :)) Heel erg bedankt voor je hulp en tips!! :))

    YanıtlaSil
  22. Şu an mutfaktayım ve tarifini yapıyorum canım . Patatesi annemde hep söyler hamuruna kat diye. öptüm sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi