Lasagna - Lazanya

Bir kac kere Jamie Oliver'dan ev yapimi makarna nasil yapildigini izledim. Youtube'u bu yuzden cok seviyorum. Istedigin videolari istedigin zaman bulup izleyebiliyorsun. Makarnanin yapimi bu kadar kolay oldugunu gorunce mutlaka denemem lazim dedim kendi kendime! 2 malzemeden olsuyor sadece; yumurta ve un.

1 kisilik porsiyon icin 1 buyuk yumurta ve yaklasik 100 gram yetiyor. Ben bugunki paylasacagim tarif icin yaklasik 150 gram un, 1,5 yumurta kullandim. Bu da 2 kisi icin cok bile oldu! Lazanya yapinca tabiki diger
malzemelerle beraber iki kisi icin yeterli oluyor. Ama tagliatelle yapacak olursaniz yukaridaki verdigim olculer yeterli olmasi gerekiyor, yani 1 buyuk yumurta + 100 gram un.

Hamur icin tipo 00 un kullanilmasini oneriyor Jamie Oliver. Bu un elenmis un gibidir. Pastalar icinde bu unun kullanilmasini oneriyor. Italya da bu una "farina di grano tenero" diyorlarmis, bu da "yumusak" un anlamina geliyormus.

Bu hamurdan istedigin gibi bir makarna elde edebilirsiniz. Ben sahsen cok begendim ve hazir makarna gerekmedigi surece kullanmayi dusunmuyorum. Tad olarak cok guzel. Ev yapimi olmasi daha da guzel:)


Malzeme (2 kisilik):
-yaklasik 150 gram un
-1,5 yumurta

Ic malzeme:
-250 gram orta yagli kiyma
-1 sogan
-2-3 dis sarimsak
-1 yesil, kirmizi biber
-yarin kabak (rendelenmis)
-1 havuc (rendelenmis)
-Domates (ben hazir kup kup dogranmiskullandim)
-1 yemek kasigi ince kiyilmis maydonoz
-1 tatli kasigi toz seker
-karabiber, kimyon, tuz

-Rendelenmis kasar
-Dilim pastirma (opsiyonel)


Yapilisi:

Hamurun yapilisi:
Unu derin bir kabin icine dokup ortasini acin ve yumurtai ekleyin. Yumurtayi yavas yavas una yedirin ve yumusak (ele yapismayan) bir hamur elde edin. Hamurun iyi yogurulmasi cok onemli. Iyi yogurulmadigi takdirde pisirirken hamur cok yumusak olur.

Hamuru en az yarim saat buzdolabinda dinlendirin. Hamur dinlemeye biraktiktan sonra ic malzemeyi hazirlayin.

Ic malzemenin yapilisi:
Kiymayi tavada kavurun. Ince kiyilmis sogan, sarimsak ve biberleri ekleyin. Ondan sonra kabak, havuc ekleyip kavurmaya devam edin. Baharatlari damak tadiniza gore ilave edin. Ondan sonra domatesi ekleyin ve kisik ateste sos kivamina gelinceye kadar pisirin. En son olarak
ta maydonozu ekleyin.

Hamur dinlendikten sonra hamuru cok ince acin. Hamuru kolay acmak icin unlayin. Derin bir tencerede suyu kaynatin. Ince acmis oldugunuz hamuru yaklasik 45 saniye haslayin ve cikarir cikarmaz soguk su dolu derin bir kaba koyun.

Lazanyayi hazirlayacaginiz kaliba ilk once hamuru koyun (kalibi zeytinyag ile yaglayin). Pesinden hazirladigimiz sostan koyun. Ondan sonra hamur, pastirma, bir kat kasar, sos, hamur, sos, hamur. Simdi 1 kat besamel sosu hazirlayip bu kata dokuyoruz.

Besamel sos icin malzeme:
-1 su bardagi sut
-1 yemek kasigi un
-tuz ve karabiber

Butun malzemeyi ocakta pisirin ve koyu kivam aldiktan sonra altini kapatin.
Besamel sosunu lazanyanin ustune dokun. En son olarak bir kat daha hamur koyun ve ustune bol kasar serpistirin.

Onceden 200C isitilmis firinda ustu kizarana kadar pisirin. Sicak servis yapin. Afiyet olsun!


* Not: Eger bu hamurdan tagliatelle yapmayi dusunuyorsaniz, pisirme suresine dikkat etmeniz gerekiyor. Lazanya icin 45 saniye yetiyor, ama tagliatelle en az 2-3 dakika pisirmeniz gerekiyor.

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık arkadaşım.Su böreği hamuru gibi yapmak gerekli herhalde..

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize saglik cok güzel görünüyor. sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. bir jaime oliver hayranı ve takipçisi olarak tebrik ederim selmacım seni enfes. Başka söze gerek yok :) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Selmacım enfes çok severim lazanyayı
    görüntü tablo gibi ellerine sağlık ko
    caman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. evde makarnayı da, lazanyayı da hiç denemedim ben:( kızdım şimdi kendime... bu arada lazanya çoook lezzetli gözüküyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Oi, amiga!
    Voltei para mais uma visitinha...
    Essa receita está apetitosa e a foto do prato maravilhosa!...
    Um ótimo fim de semana!
    Beijinhos.
    Itabira - Brasil

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş, tıpkı diğerleri gibi. Hepsi birbirinden güzel görünüyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Hımm nefiss... Fotoğrafta harika görünüyor.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Evde yapılabileceğini bile bilmiyordum. Harikasınız, ellerinize sağlık. Vakit bulursam denemeye çalışacağım. Afiyetler olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık, ev yapımı daha da lezzetli olmuştur lazanya

    YanıtlaSil
  12. hiç lazanya yapmadım nefis görünüyor ama..ellerinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Kesinlikle canım ev yapımı olunca ayrı bir güzel olmuştur.
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Harika bişey olmuş. Ellerine sağlık.< Bu arada blogunun temasımı değişti!! Çok yalın çok güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  15. Gerçekten akıllara zarar bir görüntü !
    Kalkıp lazanya yapası geliyor insanın ama böyle hastayken çok zor çook zor..
    iyileşince ilk işim bunu yapmak olacak.
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  16. harika selma hanımm gelecek pazar kesinlikle yapacağımm bu nefis lezzeti biz 5 kişiyiz ben yemem 4 kişi kalırız:) 2 katı ölçü kafi sanırım:)) ellerinize sağlık mükemmel..

    YanıtlaSil
  17. Evde denememiştim,güzel görünüyor..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Canım ellerin dert görmesin,fakat ben resmi göremedim:(
    bir daha döner gelirim inşaallah.
    Evde yapılanın lezzeti cidden farklı oluyor.size afiyet olsun canım.Bizi yeni sayfamızda yalnız bırakmadığın için çoook teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  19. bayılırım bu tada.canm ellerine sağlık..
    sevgler...

    YanıtlaSil
  20. Canim ya senin de ellerine saglik... Bayilirim lazanyaya... Ama bu da benim cheesecakekimden masum degil, 360 tatliya, ehh bi o kadar da bu lazanyaya deger dogrusu... Ohhh yarasin bizlere... Canim benim sevgilerimle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  21. Yapımı bana zor geldi ama ev yapımı olduğu için çok lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Lazanya yapmayı bir kere denemiştim, arkadaşım olmasaydı altından kalkamazdım. Ben hazır lazanya makarnasıyla yapmıştım, bir de kendim yapmayı deniyim bakalım nasıl olacak :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi