Limonlu Hashasli Kek

Merhaba arkadaslar,

Ilk kes hashasli kek yaptim. Cok ilginc birsey oldu dogrusu. Limonlu keklere bayilirim, o yuzden deneme karari almak pek zor olmadi. Hashasli olmasi cok ilgimi cekti. Baska bloglarda gormustum ama denemek kismet olmadi.

Hashasli kek cok hosuma gitti dogrusu. Her isirmada agzimda "patlayan" baloncuklar acayip bir his veriyor.

Bidahaki sefer mutlaka biraz daha seker eklerim, bana gore sekeri az geldi. Ama seker miktarini saymazsak harika bir tarif. Kekin kivami guzel tam sevdigim gibi.
Tarif Cafe Fernando ya ait. Ben malzeme listesini ve yapilisini kopyaladim. Eger bu siteyi bilmiyorsaniz mutlaka bir goz atin derim.



Malzeme:
-2 su bardagi un
-1 çay kasigi kabartma tozu
-1/4 çay kasigi tuz
-3 çorba kasigi hashas tohumu
-125 gr. tereyagi (oda sicakliginda, yumusamis)
-1 su bardagi seker
-1/2 su bardagi krema (ben yarim su bardagi sut + 1 kasik tereyag kullandim)
-2 çorba kasigi limon kabugu rendesi (2 adet limon)
-4 yumurta
-1/4 su bardagi ayçiçek yagi
-2 çorba kasigi limon suyu
-1 çorba kasigi vanilya özütü (vanilla extract)
-2 çorba kasigi reçel (Ben kayisi receli kullandim)

1.Firininizi önceden 175 C’de isitin. 30×10 cm’lik bir kek kalibini yaglayin ve unlayin.
2.Unu, kabartma tozunu ve tuzu genis bir kaba eleyin. Hashas tohumlarini ekleyip karistirin.
3.Baska bir karistirma kabinda tereyagini, sekeri, kremayi ve limon kabugu rendesini iyiçe çirpin.
4.Teker teker yumurtalari ekleyin ve her ekleyiste tamamen karismasina dikkat edin.
5.Ayçiçek yagini, vanilyayi ve limon suyunu ekleyin ve karistirin.
6.Unlu karisimi ekleyin ve bir spatula yardimiyla unlar tamamen kaybolana kadar (mümkün oldugunca az) karistirin.
7.Firinda 55 dakika pisirin. Kaliptan çikardiginiz kekin tepesine reçelden sürüp sogumaya birakin.

Yorumlar

  1. bende hiç denemedim ama mutlaka deneneceler arasında.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. ayy çok merak ediyorum tadınıı:)) hmmm ellerinize sağlıkkk

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglık canım çok güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Hemen yapılacaklar listesine alındı. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. ellerine kollarına sğlık arkadaşım mis gibide kokar fırından limonlu kek

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. fatma49-hazanyagmuru404 Aralık, 2009 18:48

    ellerine sağlık arkadaşım haşhaşlı tatlı yapıyorum ama birde kekini deniycem afiyet olsun izmirden sevgilerimi yoluyorum

    YanıtlaSil
  8. Bende çok severim,çıtır çıtır çok lezzetli oluyor..
    ellerine sağlık..
    Güzel bir hafta diliyorum..

    YanıtlaSil
  9. Tartaletin bir pandispanyası vardı haşhaşlı, çok beğenmiştim. Sık sık yaparım üzerinede muss ohh..
    Kek olarak tek başına yapmadım nedense,bu görüntüden sonra mutlaka denemeliyim bende :)

    ellerine sağlık,

    YanıtlaSil
  10. denencekler listesine bir tane daha eklendi ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık, bu aralar haşhaşa takmış haldeyim, yayınlamayı bekleyen çok güzel bir tarifim var ilerleyen günlere inşallah :)

    Öpüyorum canım, sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Keke bayılırım ben. Çokta güzel görünüyor canım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Canım haşhaşlı kekin nefis görünüyor.Eline sağlık.
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  14. kekleri pastaya tercih ederim
    seninki de tek kelimeyle harika gorunuyor arkadasim
    ellerine saglik
    afiyetle...
    iyi pazarlar dilerim...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  15. patlayan baloncuk hissi çok hoş olsa gerek:)))merak ettim:)))
    ellerine sağlık canımmm
    nefis görünüyor
    çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  16. TARİFİNİZ NEFİS GÖRÜNÜYOR EMEĞİNİZE SAĞLIK, GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM, SAĞLICAKLA KALINIZ.

    YanıtlaSil
  17. htp://belguzaranne.blogspot.com14 Aralık, 2009 10:53

    selam elınıze sağlık sevgıler

    YanıtlaSil
  18. MERHABALAR GEÇMİŞ OLSUN MÜTHİŞ BİR ETKİNLİK OLDU VALLA PASTALAR NEFİSS HEPSİ ATRI BİRER TABLO İZLE İZLE DUR...NİCE ETKİNLİKLERDE BULUŞMAK ÜMİDİYLRE

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi