Naomi Bars - "Biskuvili Pasta Etkinligi"

Merhaba arkadaslar,

Bugun sabah erken kalktim. Erkenden randevum vardi gitmem gereken. Disari bir baktimki kapkaranlik, her yeri kara bulutlar sarmis yagmur yagiyor. Yagmuru severim ne yalan soyleyeyim... Ama bugunki yagmur insanin icini usuten turdendi:) Randevume bisikletle gitmeye karar vermistim dunden, yagmur yagiyor diye de vazgecmek istemedim. Biraz haraket iyidir degilmi? Gerci tum gun minik kuzumun pesinden kosup duruyorum evin icinde:) Ah bu minik kuzumda olmasa ne yaparim ben?

Boyle soguk bir gunde bol cikolatali Naomi Bars iyi gider dedim. Yanina bir fincan kahve, yada cay. Gecen hafta sonu 1 senedir sahip oldugum CHOCOLATE adli kitabimi okuyordum (yazari Trish Deseine). Cok okudum ama aradan zaman gecince tekrar bir goz attim. Her ne zaman baksam bu kitaba Naomi Bars gozume carpip duruyor. Son okudugumda icinde biskuvi oldugu gorunce aklima hemen Asli geldi. Dedim kendi kendime ne balli kiz bu yaaaaaaaa :) Etkinlik icin bir tarif daha yolda dedim, dedim dedim dedim........

Bu tarifte degisik bir malzeme kullanacagim, o da Custard Powder. Ingilizlere has birsey. Siz belki Turkiyede bulamayabilirsiniz. Kitapta bir alternatif var bu sorunu cozmek icin.

Naomi Bars icin 72% kakao iceren bitter cikolata kullandim, Isvicre yapimi. Ben olabildigince kaliteli cikolata, tereyag, kakao kullanmaya calistim. Sonuc ise mukemmeldi! Ilk parcayi isirdigimda icimden "AMAN ALLAHIM" dedim! Boyle birseyi evde yapilabildigime inanamadim :) Boyle bir tad ancak bir pastanelerde bulunur ve hep merak eder durursun nasil yapilmis diye. Iste boyle bisey Naomi Bars. Tahminim ilk defa yaptigim birseyi bu kadar begendim. Sunu da soylemem gerekiyor, cay yada kahve ile yerim dedim ama Naomi Bars'lari yerken belki yarim litre sut ictim abartisiz:) Yerken ne demek istedigimi anlayacaksiniz!

Gecelim artik tarife degilmi?


Naomi Bars




Birinci kat icin malzeme:
-100 gr tereyag
-50 gr tozseker
-3 yemek kasigi kakao
-100 gr bitter cikolata
-1 cirpilmis yumurta
-250 gr kakaolu biskuvi (Un haline getirin)
-50 gr rendelenmis hindistan cevizi
-50 gr ince kiyilmis ceviz


Ikinci kat icin malzeme:
-50 gr yumusamis tereyag
-250 gr pudra sekeri
-3 yemek kasigi custard powder (eger yoksa, bir kac damla vanilya extract ve 30 gr pudra sekeri) -3-4 yemek kasigi su


Ucuncu kat icin malzeme:
-80 gr bitter cikolata
-50 gr yumusak tereyag
-50 gr pudrasekeri



*Chocolate - Trish Deseine


*Ince kiyilmis ceviz


*Kullandigim tereyag


*72% kakao iceren Isvicre cikolatasi



Yapilisi

Birinci kat:
Cikolata, yag ve sekeri au bain-marie usulu eritin. Kucuk bir tencere alip bu erittiginiz karisimi dokun ve cirpilmis yumurtayi ekleyin. Hemen cirmaya baslayin ve ocagin alti kisin. Kaynamaya cikmamasi icin cok dikkat edin ve karistirmaya devam edin. Tam kaynara cikmadan oncaktan alin. Bu sosu derin bir kaba alin ve listedeki diger malzemeleri ekleyip karistirin (yogurun).

Borcama ilk kati yayin ve cok iyi bastirin. Yaklasik 1 cm kalinliginda olmali. 1 saat buzdolabinda dinlendirin.

Ikinci kat:
Butun malzemeleri derin bir kaba alip karistirin. Bu karisimi birinci katin ustune yayin. Ve yarim saat bozdolabinda dinlendirin.

Ucuncu kat:
Yag, pudra sekeri ve cikolatayi au bain-marie usulu eritip borcama yayin. En az 1 saat buzdolabina dinlendirin.

Servis yapmadan once kare kare kesin. Afiyet olsun!


*Bu arada 50 tane izleyicim olmus, o kadar mutlu oldumki!! Butun izleyicilerime tesekkur ediyorum!!

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık görüntüye diyecek yok ve custard powder yoksa vanilya esansı demişsin canım yerine vanilya kullansam olurmu acaba...

    YanıtlaSil
  2. merhabalar sevgili düş bahçesi... ilginize çok teşekkür ederim. ben de sizi takibe aldım. tarif süppeeerrr.... insan yemelere doyamaz... TR.den kucak dolusu selam ve sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Naomi barsın bisküviyle yapıldığını bilmiyordum, görüyor ama denemeyi hep sonraya atıyordum.Şimdi yorumunu okuyunca pek hayıflandım.Ellerim karıncalandı, kafamdan malzemeler film şeridi gibi geçti..Sonra kitabına bakıp iç geçirdim..kısacası hem bara hem kitabına tav oldum şekerim :)

    Tabii ki bu tarifini deneyeceğim canım.Harika görünüyor!!

    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bende sizin sayenizde blogunuzla tanistim:) cok memnun oldum.
    Tariflerinizin bir kismina baka bildim cok begendim.Daha sonra detaylariyla bakmak icin ugrayacagim.
    Bende takibime aldim sizi.

    Kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

    YanıtlaSil
  5. :))))
    Aman allahım bu ne hoi bir görüntü ellerine sağlık bitanem...
    Sanki elimi uzatsam hopp alıp ağzıma atacakmışım gibi duruyor:)))
    Katılım için çok tşkr ediyorum canım yine beklerim:)

    YanıtlaSil
  6. Bu ne güzellik böyle,eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. Sevgiler canim aksam aksam olsada bir dilim yesem dedirttin bana nefis görünüyor ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  8. Muhteşem bir görüntü. Tadını tahmin edebiliyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. sahane bir goruntu...bayildim
    ellerine saglik canim ay bir dilimcik kaldimi;))

    YanıtlaSil
  10. Tek kelime ile muhteşemmmmmm

    Cumhuriyet bayramın şimdiden kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel görünüyor, harika olmuş. Tadını merak ettim. Üşenmesem de yapsam. Ellerine sağlık komşum.

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. ıımmhh...etkinliğin en güzel tarifi olacak sanırım..nefis bişey..

    neden türkiyede bu tür malzemeler bulunmazki..belki vardırda isimleri değişiktir...

    ellerine sağlık..gerçekten harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  14. Düşlerimin lezzeti olmuş bu :) ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyor.Ye beni diyor başk a birşey demiyor...

    YanıtlaSil
  15. Muhteşem gözüküyor,bir ısırık alabilirmiyim :)) tarif şahane... bende denemeliyim mutlaka...

    ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Ziyaretiniz için teşşekkür ederim.bende iadei ziyadede bulunuyorum.İyiki ziyaret etmişim tatlı tarifini çok beğendim.Ellerinize sağlık.Bende sizi takibe aldım.
    kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  17. bu nasıl güzel bir görünrtü.not aldım muhakkak yapacagım.ellerine saglık

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize saglik... Sahane bir güzellik... Mmmmmmmmmmm... Sayenizde blogunuzla tanistim... Tüm tarifleriniz harika... Ben de sizi takibe aldim.... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  19. ellerinize sağlık.. nefis...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Sevgili düş bahçesi,sitenize ilk defa girdim ve müthiş lezzetlerle karşılaştım.Ellerinize emeğinize sağlık.
    Bende sizi takibe aldım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. COK GUZEL GORUNUYOR
    ELINIZE SAGLIK NEFIS OLMUS
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  22. merhaba bende izleyiciniz oldumm banada bekliyorum ayrıca bu tarife vuruldummmmmmmmmmmmm:) ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi