Bagel & Kaiser Lunch

Bagel nedir?

Bagel, ilk kez Polonya'da ortaya çıktığı varsayılan, maya, un, şeker, tuz ve sudan yapılan bir çeşit açmadır. İlk zamanlar Musevi'lerin açması olarak tanınmış olan Bagel, daha sonra ABD ve Kanada'da yaygınlaşmıştır. Amerika'da özellikle New York ve Kaliforniya eyaletlerinde çok tüketilmektedir. Açmadan farklı olarak suda haşlanan bagel ın susamlı, çörekotlu, sarmısaklı, soğanlı, haşhaşlı çeşitleri vardır. Genellikle ortadan kesilip ısıtılarak, içine krem peynir, domates, salam konularak kahvaltı da yenilebildiği gibi, İngiltere'de içine biftek, tavuk ve ya ton balığı konularak sandviç olarak yenilmektedir. Bagel'in dünyadaki benzerleri, Türkiye'de açma, Rusya'da bublik ve sushki, Çin'de Naan, Avusturya'da Beugel olarak isimlendirilmektedir.

Kaynak

* Benim favorim krem peynirli, fume somon baligi, limon, karabiberli bageldir! Ama keci peynirli bagel'a da hayir demem asla! Oglen yemegini cok severek yerim, fakat hafif yiyecekleri ve az yemeyi tercih ederim. Iste size keci peynirli bagel tarifi.

Bagel:
-1 bagel
-1 dilim keci peyniri
-1 ince dilim pastirma
-roka
-domates




Kaiser nedir?

Kaiser kucuk yuvarlak sert bir ekmektir. Icin yumusacik, dis tarafi ise citir citir. Bu ekmegin ozelligi uzerindeki yildiz seklidir. Uzerinde susam yada hashas oluyor genelikle. Ozellikle Almanyanin guneyinde ve Isvicrede cok tuketiliyor.

Kaiser
-1 kaiser
-1 dilim keci peyniri
-2 ince dilim pastirma
-domates
-avokado + limon
-karabiber


Yorumlar

  1. Tariflerinin yani sira bizimle paylastigin bilgiler çok hosuma gidiyor..
    Bilmedigimiz seyleri ögreniyoruz..

    Paylasimin için tesekkürler :))
    Iyi haftalar canim

    YanıtlaSil
  2. Betül'e katılıyorum, yaşadığın yere aid bilgiler ve özel yiyecekleri ilgimi çok çekiyor.
    heyecanla hep devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Annemin çocukluk arkadaşı, Musevi Clara teyze yapar, biz çocuklar da bayılırdık. Çook eskilere götürdü bu açma beni...Harika görünüyor
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  4. bagelmi ne bilmiyorum ama karşı komşum süryani ve annesi nefis çörekler yapıyooooooooooo.paskalya bayramında değişik çörekler verdi bayıldııım.içinde değişik baharatlar var alınca tarifi bloga atcam

    YanıtlaSil
  5. tam da açlık bastırmışken olmadı bu görüntü..tam benlik bir lezzet..bizdeki susamlı simite daha çok benzettim ben görünüşünü..afiyet olsun size de..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Sunumu çok hoşuma gitti,daha önce hiç yemedim.. çok leziz gözüküyor..
    ellerine sağlık..

    Sevgilerimi yolluyorum..

    not: kelime doğrulamayı kaldırırsan süper olucak:) gözlerim şaşı harfleri buluyorum...

    YanıtlaSil
  7. Canım bende bilmiyordum bak sayende öğrendim...
    Harika gözüküyor yiyesim geldi:)))

    YanıtlaSil
  8. Arkadaslar degerli yorumlariniz icin tesekkur ediyorum.

    Pelincigim, kelime dogrulamayi kaldirdim :) Sitemde oldugunu bile bilmiyordum!

    YanıtlaSil
  9. Ben bagelleri daha cok simite benzetiyorum, sandevici de sahane bir fikir. Kaiser brötchen Isvicre'de yasadigim yerde pek yok ama ben Almanya'ya gittigim her seferinde alirim ve severek tüketiriz. Paylasimin icin tesekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi