Cikolatali & Hurmali Kek (40. p.d.ç.s.e.)

Bu kek ile 40. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE katiliyorum arkadaslar.

Bugun sizlerle cok degisik bir kek tarifi paylasacagim. Degisik tadlardan hoslanan mutlaka denemeli.



Malzeme:
-100 gr tereyag
-1 su bardagi esmer seker
-3 yumurta
-5 kahve fincani un
-2 cay kasigi kabartma tozu
-1,5 cay bardagi sut
-1 tatli kasigi tarcin
-150 gr hurma
-80 gr rendelenmis bitter cikolata
-50 gr ceviz ici

Tereyagi oda isisinda yumusatin. Buyuk bir kapta seker, 3 yumurta, tereyag, un, kabartma tozu, sut ve tarcini karistirip 5 dakika cirpin. Hurmalarin cekirdeklerini cikarip iri iri dograyin. Cikolata, hurma ve ceviz icini ekleyip karistirin.

Yuvarlak kek kalibinin icine fircayla siviyag surun. Hazirladiginiz hamuru ekleyip onceden isitilmis 180 dereceye ayarli firinda 35 dakika pisirin. Firindan alip 5 dakika dinlendirin. Keki servis tabagina ters cevirip alin.

Orginal tarifte uzerine bir sos dokuluyor. Ben yapmadim, cunku 175 gr tereyag!! dokuyorsun keke. Kalori bombasina donustugu icin pek isime gelmedi dogrusu. Bende onun yerine cikolata ile kapladim kekin ustunu.

200 gr cikolatayi benmari usulu erittim ve 1 kasik tereyag ekledim. Bunu direk ters cevirmis oldugum kekin ustune yaydim. Bu islemi yaptiktan sonra yaprak cikolatalarla susledim ve sekerli findik serpistirdim.

Sos icin malzeme:
-175 gr tereyag
-1 su bardagi su
-2 corba kasigi esmer seker

Sos malzemelerini bir kaba alip karistirarak 10 dakika benmari usulu pisirin. Kekin uzerine gezdirerek dokun. Dilimleyip servis yapin.

Bu tarif Lezzet dergisinden alinmistir.




Yorumlar

  1. inanamıyorum dehşet bir görüntü.eminim ki süper de lezzetlidir.eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. Acayip güzel görünüyor.Hurma olmasıda ayrı bir lezzet.Muhakkak denemeliyim.Esmer şeker ve oranların az oluşuda çok iyi.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. canım ben balık pişirdiğimde evde öyle bir koku olmuyor.genelde tarifte de belirttiğim gibi maydanozlu,limonlu bol baharatlı soğanlı falan olunca tam tersi mis gibi kokuyor inan...

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK FARKLI BİR LEZZET GÖRÜNÜMÜ SUNUMU ÇOK HOŞ GÖRÜNÜYOR EMİNİM LEZZETİDE ÖYLEDİR...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık arkadaşım nefis bir kek olmuş.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. CANIM DESTEGİN İÇİN ÇOK SAOL TARİFİNİ YAYINLADIM..YİNE BEKLERİM..ÖPTÜM...

    YanıtlaSil
  7. selamun aleyküm elinize sağlık yalnız adınızı çok küçük yazmışınız resmin üzerine hiç okunmuyor küçük bir uyarı kardeşime büyük olsa daha iyi olur selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  8. selam arkadasim,
    kek ve kurabiyelerde hurmaya ve cikolataya bayilirim ikiside bu kekde var:)göruntu sahane ellerine saglik.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi