Babamin dogum gunu pastasi

Babamin 53cu dogum gunu icin pasta yaptim. Sizlerle paylasmak istedim.

Babacigim nice senelere!


Bu pastanin kek hamuru tarifini pastacinin sitesinden aldim. Pastaciyi tanimiyorsaniz mutlaka websitesini ziyaret edin. Saatlerce gezebileceginiz bir websitesi. Ben artik pasta yapmadan once mutlaka ziyaret edip fikirler edinirim.


Sunger kek malzeme listesi ( 20 cm için ):

-225 gr tuzsuz margarin veya tereyagi
-225 gr tozseker
-4 orta boy yumurta
-3 corba kasigi sut
-300 gr un
-2 cay kasigi vanilya
-1 paket kabartma tozu ( bunu ben kendim ilave ettim)

Kremasi icin malzeme:

-250 gr süt
-1 çay bardağı toz şeker
-1/2 çay bardağı un
-1 tatlı kaşığı buğday nişastası
-3 yumurta sarısı
-1 çay kaşığı vanilya


Kremanin yapilisi:

Butun malzemeyi sogukken tencereye koyuyorsun, karistirarak pisiriyorsun. Pastacinin websitesinde degisik krema tarifleri bulabilirsiniz. Ben pastaci kremasini yaptim.

Pastanin yapilisi:

- Yagi ve sekeri iyice cirpalim. Yagin oda isisinda olmasi cok onemli. Sekerler icinde yok olmasli lazim.
-Ayri bi kapta yumurtalari ve sutu karistiralim. Yumurtalarin da oda isisinda olmasina dikkat
edelim.
- Yag ve yumurta karisimlari birbirine katalim.
-Ayri bi kapta unu ve kabartma tozunu eleyelim.
-Unu yag/yumurta karisimina ekleyelim. Cirpmaya devam edelim.
-En son olarak vanilya ekleyelim.
-20 cmlik kalibi yagladiktan sonra kek hamurunu dokelim. Spatula ile duzeltelim ustunu. Firina koyduktan 50 dk sonra kekin pisip pesmedigini bir cop sis ile kontrol edelim.
-Kek pistikten sonra sogmaya birakalim. Pastaci Keki bir gun onceden yapmanizi tavsiye ediyor.
Benim vaktim olmadigi icin ayni gun yaptim.
-Keki 4e bolelim. Hazirlamis oldugumuz kremayi ilk kata yayalim. Ustune 2ci kat keki koyalim. Bu kata kirazi yaydim. Ondan sonra 3cu kati koydum, tekrar krema yaydim. En sonra olarak 4cu kati koydum. Ustunu ve kenarlarini krema ile kapattim. Diger kalan kirazi ustune yaydim.
Siz tabiki isterseniz keki sadece iki yede bolebilirsiniz. Bu tercih meselesi. Son olarak kirazin tarifini de vereyim size. Ben hazir aldim, fakat evde yapmak isteyenler icin veriyorum tarifini.

Malzeme:

-1kg visne/kiraz
-1 su bardagi toz seker
-1 corba kasigi nisasta

Nisasta, tozseker ve cekirdekleri cikarilmis kirazlari tencerede karistirin. Bir-iki tasim
kaynatip sogumaya birakin.

En son olarak cikolata parcalari ile pastayi susledim. Tadi cok lezzetli ve hafif oldu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi