Firinda Kiymali Patlican/Kabak

Istanbula gitmeden once yapmistim bu yemegi. Bu yemegi pisirirken cok yag kullanmamaya dikkat ettim. Yagsiz kiyma kullandim ve kabak / patlicani kizartmadan hazirladim. Yemek pisirirken bol zeytinyag kullanmaya bayilirim:) Az yagli yemek nasil oluyormus merak ettim ve bu yemek cikti ortaya. Tam bir diyet yemegi oldu. Normalde patlicani ve kabagi kizartmis olurdum. Kiymayi da tereyagda kavururdum.

Ama.... Itiraf etmeliyimki, tad olarak cok fark ediyor. Bidahaki sefer mutlaka birazcik daha fazla yag ekliycem:) Ama genel olarak yemek harikaydi.

Malzeme:
-1 kucuk pirasa
-1 yesil sogan
-1 kirmizi biber
-2 dis sarimsak
-1 carliston biber
-200 gr kiyma
-1 patlican
-1 kabak
-1 su bardagi rendelenmis kasar
-kekik
-maydonoz (ben kurutulmus kullandim)
-tuz/karabiber

*Pirasayi, yesil sogani, carliston, kirmizi biber ve sarimsagi asagidaki fotograftaki gibi kesiyoruz.


*Teflon tavada kiymayi yagsiz kavuruyoruz. Kavurduktan sonra hazirladigimiz biberleri, pirasayi, sarimsagi, yesil sogani ekliyoruz. Yag kullanmadim.


*Kabaklari uzun dilimler halinde kestim. Ayri bir kasede zeytinyag, kekik ve kurutulmus maydonozu karistirdim. Bu karisimi firca yardimiyla ile kabaklara surdum. Tuz eklemeyi unutmayalim:)


*Patlicanlarada ayni islemi yaptim ve teflon tavada asagidaki fotograftaki gibi pisirdim.


*Borcama ilk kabaklari yerlestirdim. Ondan sonra hazirlamis oldugum sebzeli kiymayi koydum. Yarim su bardagi rendelenmis kasari ekledim. Ve ondan sonra patlicanlari koydum. Tekrar kiyma karisimindan sonra kalan rendelenmis kasarla ustunu kapladim.



*200 C onceden isitilmis firinda ustu kizarana kadar pisirdim. Iste sonuc!


Yorumlar

  1. ne kadar iştah açıcı bir lezzet olmuş afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. renkleri çok canlı sanki pişmemiş gibi görüyor bunu yemeklerde yakalamak çok zor elleirne sağlık iştah kabartıcı olmuş :)
    yurt dışında yaşamakta zor olsa gerek allah kolaylık versin ..

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık gerçekten harika gözüküyor...
    Kendim için az yağlı yemekler yapmaya dikkat ediyorum ama eşimde yağlı yemekleri seviyor...

    YanıtlaSil
  4. inanılmaz harika görünüyorlar.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  5. FARKLI BİR LEZZET OLMUŞ CANIM ..
    PATLICANDA YAĞI ÇOK SEVMİYORUM .TAM YAZ YEMEĞİ OLMUŞ..
    ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLİ ARKADAŞIM..
    SEVGİLER...
    MELİKE..

    YanıtlaSil
  6. gecen hafta ben de yaptim, tadi cok iyiydi, sagolun tarif icin. bu hafta da günün menüsü!! :)

    YanıtlaSil
  7. Deniz - Begenmenize cok sevindim. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Degerli yorumlariniz icin tesekkurler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Swiss Buttercream

Çörekotlu Peynirli Bazlama - Turkish Flatbread with Cheese and Nigella Seed

Balli Hardalli Patates Salatasi